Belföld

Lamborghini Murcielago

A kiállításra látogatónak össze kellett szednie minden erejét, hogy ne vágjon nagyon buta képet, amikor megcsodálja a Murcielagot, a még most is szokatlan formavilágú Diablo utódját. A 168 ezer dolláros (azaz csaknem 50 millió forintos) autóban 6,2 literes hengerűrtartalmú V12-es motor dobog – helyesebben, a Lamborghininél maradva: bőg – a vezető mögött, melynek teljesítménye eléri a félelmetes 580 lóerőt. A forma annyira futurisztikus (a felfelé nyíló ajtók például igen praktikusak a szűk parkolókban; a beszállási művelet teljes elsajátításához azonban el kell végeznünk egy alapozó jóga-tanfolyamot is), hogy a kerekeket levéve nem tűnne fel bármelyik űrhajós sci-fi filmben sem.

Gravitáció márpedig létezik, ami igencsak feszesen szorítja a Murcielagot a földre. Ezt a kocsit már a Volkswagen-csoport égisze alatt fejlesztették ki a mérnökök; így nem meglepő, hogy a sportautó négykerék-meghajtási rendszere “kísértetiesen hasonlít” az Audiéra. A német konszern autóiból ismertek azok az elektronikus menetbiztonsági berendezések is, melyek a fékerőt és a nyomatékot módosítják az egyes kerekeken, hogy a határon vett kanyarokban se szálljon el a Diablo-utód.

A Murcielago név maga pedig annyira különleges, hogy érdemes elmondani az eredetét is: 1879-ben egy híres spanyol harci bikát hívtak így. Talán nem is meglepő, hiszen az olasz márka valamennyi autóját egy-egy bika után nevezi el, és az emblémáján is az agresszív négylábú toporog.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik