Belföld

Panasonic GD95, a cég első GPRS telefonjának a GD96-nak az előfutára

Tisztább látás, tisztább hallás - Panasonic GD95, a cég első GPRS telefonjának a GD96-nak az előfutára.

A Panasonic az év első felében megrendezett németországi CeBIT-en jelentette be nagy kijelzős GPRS mobiltelefonját, a GD96-ot. A telefon pompás formavilága annyira pozitív visszhangot keltett a potenciális vásárlók körében, hogy a Panasonic egy GPRS nélküli változat bevezetése mellett döntött. Így a GPRS-t nem támogató piacokon is elérhetővé válnak a készülék egyéb nagyszerű tulajdonságai. A GPRS nélküli GD95-öt 2001 harmadik negyedévében hozzák forgalomba. Röviddel ez után, a negyedik negyedévben vagy 2002 első negyedévében pedig megjelenik a GD96 GPRS telefon is.

Az ezüst vagy fekete színű, tetszetős kialakítású GD95 és GD96 izgalmas új szolgáltatást – letölthető csengőhangokat – is tartalmaz, amely még vonzóbbá teszi a készülékeket. Ezentúl közvetlenül az internetről, SMS-ben kérhetjük le kedvenc dallamainkat. A szolgáltatáshoz polifón (jó minőségű hangzást adó) csengő is tartozik, ami azt jelenti, hogy a piacon rendelkezésre álló legjobb minőségű csengőhangokat szólaltathatjuk meg. Ha egyedi csengőhangot szeretnénk, mindkét készülékkel felvehetünk és létrehozhatunk egyedi dallamokat is. Ha nem akarunk zavarni másokat, átválthatunk rezgő hívásjelzésre.

A telefont még személyesebbé tehetjük a harminc tapétagrafika valamelyikével, amely készenléti üzemmódban jelenik meg a kijelzőn. A telefonon tárolt nevekhez egyedi csengőhangok, háttérszínek és animációk rendelhetők.

Mindkét telefon vadonatúj felhasználói felülettel rendelkezik, ami sokkal egyszerűbbé teszi az adatok elérését. A készülékeknek különösen nagy (16 karakter x 10 sor + 2 ikonsor) kijelzője van, így a Panasonic WAP 1.2.1 böngésző segítségével sokkal kényelmesebben böngészhetjük a mobil internetet, és az SMS-ek teljes szövegét (160 karakter) egy képernyőoldalon jeleníthetjük meg. Grafikus felhasználói felülete (GUI) van, és az (ötirányú) navigáló gomb biztosítja a WAP-oldalakon való gyors mozgást. A szöveges üzenetek kedvelői és az e-mailezők számára T9™ (prediktív) szövegbevitel könnyíti meg az üzenetek begépelését, és a készülékek az SMTP/POP3 postafiókokat is támogatják. A kéznélküli funkció használatakor e-mailek, SMS-üzenetek olvasása közben is telefonálhatunk.

Az üzleti felhasználó minden szükséges szolgáltatást megtalál a GD95-ben és a GD96-ban, mely készülékek minden bizonnyal az elfoglalt emberek nélkülözhetetlen üzleti és szórakoztatóeszközei lesznek. A beépített modemmel, laptopon keresztül elérhetjük a vállalati szervert vagy az internetet. A készülékben van naptár, határidőnapló, hangos emlékeztető és figyelmeztetés, amelyek segítséget jelentenek a sűrű teendők intézésében. Ha pedig adódik pár perc szabadidő, akkor a 15 Puzzle vagy a Mogular nevű játék nyújthat kikapcsolódást.

A GD96 lesz a Panasonic első GPRS-telefonja. A GPRS állandó kapcsolatot biztosít, tehát gyakorlatilag folyamatos összeköttetésben állunk a hálózattal, mégis csak a tényleges adatátvitelkor használunk hálózati időt. Például értesítést kapunk, amikor e-mailünk érkezik, és a letöltött információt úgy olvashatjuk el és úgy dolgozhatjuk fel, hogy nem használunk drága percdíjakat.

A GPRS tulajdonképpen, GSM-hez tervezett, csomagkapcsoláson alapuló rendszer, amely alkalmas a jelenlegi vonalkapcsolt GSM rendszer adatátviteli sebességénél jóval nagyobb sebességek kezelésére, és ideális a lökésszerűen érkező adatokkal dolgozó alkalmazásokhoz. Ez jelentősen javítja a WAP-böngészés teljesítményét, és élvezetesebbé teszi a felhasználó számára a wapozást. A GPRS megfelelő technológia a mobil internet igazi előnyeinek bemutatására. Számos új alkalmazáshoz és szolgáltatáshoz, például e-kereskedelemhez, e-mailezéshez és a vállalati intranet eléréséhez is használható.

A Panasonic – a japán Matsushita konszern legismertebb márkaneve – mindegyik termékkategóriájában a világ élvonalához tartozik. A céghez kapcsolódó további márkanevek a Technics, a Ramsa és a National. A világ szórakoztató elektronikai iparágának egyik vezetőjeként kiemelkedő eredményekkel büszkélkedhet a Panasonic, elsősorban a DVD- és plazma technológia terén. Ezen túlmenően a telekommunikáció területén is jelentős szerepet tölt be alközpontok, GSM eszközök és a harmadik generációs mobil rendszerek fejlesztőjeként és gyártójaként.

A Matsushita 1994-ben alapította meg a Panasonic Magyarországot, amely elsősorban szórakoztató elektronikai termékeket, telekommunikációs berendezéseket, ezen belül telefon alközpontokat és mobilkészülékeket, valamint irodatechnikai termékeket, illetve professzionális berendezéseket, így például zárt láncú videó-rendszereket forgalmaz. A Panasonic Magyarország árbevétele 2000-ben meghaladta a 14,4 milliárd forintot. Ennek 59 százaléka a szórakoztató elektronikai termékek eladásból származott, mely szektorban a Panasonic Magyarország Kft. 18 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik. A magyar cég piacvezető továbbá hifi komponensek, videomagnók, a mini DV kamkorderek és a hordozható audio termékek területén.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik