Belföld

A Leica és a Panasonic együttműködésre készül a digitális fényképezőgépek piacán

A Leica és a Panasonic együttműködésre készül a digitális fényképezőgépek piacán.

A németországi Solms-ból irányított Leica Camera AG és a Panasonic együttműködésre készül a digitális fényképezőgépek gyorsan bővülő nemzetközi piacán.

Az eszközök fejlesztése és értékesítése a tervek szerint mindkét márkanév alatt tovább folytatódik. A tervezés és a fejlesztés terén a partnerek megosztják egymással azt a széles körű tapasztalatot, amelyet a Leica az optikai, a Panasonic pedig a fejlett digitális AV (audio/video) technológia terén halmozott fel.

A ma aláírt megállapodás értelmében a két vállalat Panasonic és Leica márkanevű digitális fényképezőgépek közös fejlesztését és előállítását vállalja. Az új modellek bemutatására várhatóan 2001. őszén kerül sor. Az együttműködés keretében a Leica optikai lencséit a Panasonic egyes digitális fényképezőgépeibe is beépítik.

A Leica világszerte felső kategóriás fényképezőgépeiről, lencséiről és minőség iránti elkötelezettségéről ismert. “Arra számítunk, hogy a világ egyik vezető szórakoztató-elektronikai vállalataként számon tartott Panasonic partnereként optimálisan tudjuk ötvözni termékeinkben az optikai és a digitális technológia előnyeit a gyorsan bővülő elektronikus képkezelési piacon” – nyilatkozta Hanns-Peter Cohn, a Leica vezérigazgatója. A Leica stratégiai célkitűzése, hogy a közösen gyártott digitális fényképezőgépek három éven belül 25 százalékos részesedésre tegyenek szert a cég teljes forgalmában. A két vállalat együttes erőfeszítéseit már tavaly augusztusban siker koronázta, amikor közösen bevezetett Leica Dicomar lencséjük rendkívül kedvező fogadtatásra talált az AV technológia rajongóinak körében.

“A Leica Camerával kiépített együttműködés üzleti szempontból sokat ígér számunkra, hiszen új digitális fényképezőgépeinknél a lehető legjobb képminőség elérésére törekszünk” -jelentett ki Kazuo Toda, a Panasonic ügyvezető igazgatója.

A Panasonic 1997-ben lépett be a digitális fényképezőgépek piacára. Fejlett adathordozó-technológiáját bevetve, hamarosan olyan SD-memóriakártyával ellátott fényképezőgépekkel jelent meg, amelyeket felhasználóik soha nem látott egyszerűséggel kapcsolhattak össze az SD-kártya csatlakozóval ellátott AV eszközökkel. “Új digitális fényképezőgépeink kártyacsatlakozója segítségével a digitális eszközök még szélesebb körére terjeszthető ki a hálózati működés” -fűzte hozzá Toda.

Néhány szó a Leica Cameráról
A németországi Solms-ból irányított Leica Camera AG üzleti és magánfelhasználóknak szánt precíziós optikai termékeiről ismert. Az 1450 főt foglalkoztató vállalat árbevétele a 2001. márciusában zárt pénzügyi évben elértve a 157,8 millió eurót (kb. 135 millió USA dollár). A Leica Camera részvényeit a Frankfurti Tőzsdén jegyzik. A cég fő részvényese a 31,5 százalékos tőkerészesedéssel rendelkező francia Hermès International SCA.

Néhány szó a Panasonic Magyarország Kft.-ről
A Panasonic – a japán Matsushita konszern legismertebb márkaneve – mindegyik termékkategóriájában a világ élvonalához tartozik. A céghez kapcsolódó további márkanevek a Technics, a Ramsa és a National. A világ szórakoztató elektronikai iparágának egyik vezetőjeként kiemelkedő eredményekkel büszkélkedhet a Panasonic, elsősorban a DVD- és plazma technológia terén. Ezen túlmenően a telekommunikáció területén is jelentős szerepet tölt be alközpontok, GSM eszközök és a harmadik generációs mobil rendszerek fejlesztőjeként és gyártójaként.

A Matsushita 1994-ben alapította meg a Panasonic Magyarországot, amely elsősorban szórakoztató elektronikai termékeket, telekommunikációs berendezéseket, ezen belül telefon alközpontokat és mobilkészülékeket, valamint irodatechnikai termékeket, illetve professzionális berendezéseket, így például zárt láncú videó-rendszereket forgalmaz. A Panasonic Magyarország árbevétele 2000-ben meghaladta a 14,4 milliárd forintot. Ennek 59 százaléka a szórakoztató elektronikai termékek eladásból származott, mely szektorban a Panasonic Magyarország Kft. 18 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik. A magyar cég piacvezető továbbá hifi komponensek, videomagnók, a mini DV kamkorderek és a hordozható audio termékek területén.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik