Belföld

A VIASAT3 médiatörténelmet csinált

A "BÁR" című műsor sugárzásával jelentős mértékben nőtt a legfiatalabb magyar kereskedelmi televízió, a VIASAT3 nézettsége és kereskedelmi részesedése az utóbbi 2 hónapban az első hazai gyártású "valóság-show" fergeteges sikerének köszönhetően. A csatorna kereskedelmi részesedése a egyik legfontosabb hirdetői célcsoport, a 18-39 éves férfi nézők körében már a játék csúcspontja, a döntő előtti napokban elérte a 12,6%-ot, nézettsége pedig 1,6%-ra emelkedett.

A 10 héten át tartó, minden nap fél órás adással jelentkező produkció műfaja – a Magyarországon újdonságnak számító – “reality show” minden idők egyik legsikeresebb televíziós programja szerte a világon, ekkora áttörést azonban legfeljebb remélni lehetett. Pártos Ferenc, a VIASAT3 vezérigazgatója a “BÁR” eredményhirdetése után úgy fogalmazott: a VIASAT3 immár beleírta nevét a magyar televíziózás történetébe.

Még ezt is felülmúlta azonban a produkció interneten elért sikere: a nézők 24 órán keresztül, non-stop kísérhették figyelemmel a játékosok életét. A 10 hetes verseny ideje alatt összesen kétmillió-hatszáztizenkilencezer oldalletöltést regisztráltak. A rekord június 30-án volt, egyetlen nap alatt 61 ezer letöltéssel. A 24 órás élő közvetítéshez a már több helyen sikerrel használt Microsoft Windows Media formátumot választotta a VIASAT3 portált elkészítő Sense/Net Kft. A hazai internetes élő videó közvetítések történetében a 10 hetes sugárzási időtartam abszolút rekordnak számít, csakúgy mint a nézőszám. A műsor utolsó hetében pedig a telefonon, SMS-en és internetes szavazatok száma meghaladta a 83 ezret.

A forgatás idejére, vagyis május 12-től július 21-ig a budapesti Andrássy úti Fashion Cafe nyitott stúdióvá változott, ahová bárki bemehetett, találkozhatott a versenyzőkkel (azaz a BÁR személyzetével) – utóbb pedig viszontláthatta magát a műsorban.
A gyártáshoz az NOB Hungária Kft biztosította a technikai eszközöket, a versenyzők által lakott épületben 3,5 km hosszúságú kábelt fektettek le, 40 mikrofont szereltek fel, összesen 20 kamera rögzítette a történéseket. (Ebből 10 körbeforgatható és 7 fix állású távirányításos, valamint 3 úgynevezett kézi kamera operatőrrel és technikai személyzettel.) A műsor készítésében résztvevők naponta összesen több, mint 400 munkaórát dolgoztak, a 71 nap alatt a pincében berendezett stúdióban több, mint 3500 órányi felvételt rögzítettek.
További különlegesség, hogy a magyar viszonyok között jelentős költségvetésűnek számító produkciót egy feltörekvő tévétársaság állította elő. A BÁR-t műsorára tűző, a svéd Modern Times Group (MTG) médiacsoporthoz tartozó VIASAT3 kereskedelmi televíziós csatorna 2000 karácsonyán kezdte meg működését Magyarországon. Három hónappal az indulást követően a csatorna szinte berobbant a hazai televíziózásba, jelenleg országosan 45 százalékos lefedettséggel rendelkezik.

A VIASAT3 a magyar közönség számára olyan minőségi szórakozást nyújt, amely eddig csak a tematikus csatornák előfizetésével volt hozzáférhető. 2001 elejétől magyarországi stúdiókban folyamatosan készülnek saját műsorai is. Világsztárok, nagy sikerű mozifilmek, új sorozatok, felnőtt műsorok nyújtanak szórakozást a nézőknek a nap 24 órájában, magyar nyelven. Célja kiegészíteni és bővíteni a másik két kereskedelmi csatorna által kínált választékot, valamint lefedni a piacon meglévő hiányt.

További információ:
Farkas Annamária
PR/promóciós igazgató
VIASAT3
Tel: 453-4575
Fax: 453-4576
annamaria.farkas@viasat.hu

Ajánlott videó

Olvasói sztorik