Belföld

Kiváló Magyar Élelmiszer védjegy

[MTI] A Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium Agrármarketing Centrumának (AMC) célja, hogy a jelenleg 265 terméket érintő védjegyet az európai uniós csatlakozásig 400-500 árura terjessze ki - közölte Szüts Menyhért, az AMC regionális osztályvezetője hétfői sajtótájékoztatóján. A két és fél éve létező, minőséget tanúsító védjegy a vásárlók bizalmának erősítése mellett a magyar élelmiszer-előállítók piacra jutását is segíti, mivel az AMC kereskedelmi akciói során a termékek olyan áruházakba kerülnek be, amelyekben önállóan nehezebben érvényesülnének. A tanúsítványt csak olyan termékek kaphatják meg, amelyek a legszigorúbb uniós és magyar élelmiszeripari előírásoknak is megfelelnek. A védjegy használata idején a gyártók a Kiváló Magyar Élelmiszerből származó árbevételük 1 ezrelékét átengedik az AMC-nek. Az idén 150 millió forintot fordítanak a minősített termékek és a védjegy népszerűsítésére, szemben a tavalyi 200 millió forinttal. Ebből 20 millió forintot tesz ki a cégek által befizetett díj. Az AMC az idén már több kereskedelmi akciót szervezett, s felmérései szerint a kampányok alatt a védjeggyel ellátott magyar áruk forgalma 20-40 százalékkal nőtt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik