Belföld

Kétéves a Prím Online

A Prím - online informatikai hírszolgáltatásának 1998. őszi beindítását követően - 1999. május 30-án küldte ki az első napi hírlevelét.

Bár az még csak 3 hírt tartalmazott(vasárnapra esett ugyanis a nevezetes nap), másnap már 15-re ugrott a hírek száma, s azóta nem volt olyan nap (legyen az Karácsony, Húsvét vagy nyári hétvége), amikor ne ment volna ki a hírlevél, s ne tartalmazta volna azokat a fontos eseményeket, amelyek az informatikai világában estek meg. A legnagyobb magyar informatikai hírszolgáltató manapság 30-50 hírrel jelentkezik naponta, s emellett több, mint kéttucat online IT hírforrás címsorait pásztázza – és osztja meg olvasóközönségével – folyamatosan.

A Prímen, amely vertikális volta ellenére ugyanolyan sokrétű olvasói
szolgáltatási palettát kínál (ingyenes honlap-építés, levelezés, árverezés,
levelező lista, címgyűjtemény, horoszkóp-paródia, rendezvénynaptár, állás stb.), mint a horizontális portálok, az alap továbbra is az informatikai hírszolgáltatás. Az informatika információ-bázisának is nevezett szolgáltatás a legelső információtól kezdve kulcsszavas
adatbázis-szerkezetben, a kapcsolódó linkek, a kapcsolódó cikkek és a
kapcsolódó fórumok környezetében kínálja a legfrissebb informatikai híreket.
A hírszolgáltatáson belül az alap-rovatszerkezetben elkülöníthetők egymástól az üzleti, a technológiai, a mobil vagy mondjuk a média hírek, így ha
valakinek sok a napi félszáz hír, elegendő, ha csak a hozzá közelálló
rovatra lapoz. Másfajta szűkítést jelentenek a témacsoportok, ahol mondjuk a trendeket, vagy az e-business híreket lehet külön szemlézni, de a
felosztások között a hagyományos számítástechnikai csoportok (hardver,
szoftver stb.) alapján is lehet kutakodni. Ha valaki csak egy két cégnévvel kapcsolatban keresgél, akkor használhatja a “cégvilág” szolgáltatást, ahogy egyszeriben megkap minden Microsoftról, Intelről, Compaqról, Albacompról vagy más cégről megírt hírt, de beállíthatja magának a “riasztás” funkciót, és ez esetben e-mailben (akár mobiltelefonra is) azonnal értesülhet arról, ha felkerült a Prím Online-ra az adott cégnevet, vagy bizonyos szavakat tartalmazó hír. Mivel a beállított kifejezések nem csak cégnevek lehetnek, hanem olyan szavak is, mint mondjuk “fúzió”, “dollár” vagy “fejleszt”, az olvasó a témakört is teljesen személyre szabhatja, vagyis a napi hírlevélben összezsúfolt több tucat, vagy a hetibe bepréselt cca. 200 hír helyett választhatja azt, hogy csak a neki valóban fontos informatikai események hulljanak elektronikus levélládájába. Aki szeretné az előző napi adagot off-line olvasni, annak segít az AvantGo szolgáltatás, amellyel – a magyar hírszolgáltatók közül elsőként – a Prím megvalósította, hogy hírei áttölthetők legyenek egy tenyérszámítógépbe. Annak viszont, aki egész nap online van, és a híreket is folyamatosan szeretné figyelemmel keresi, megéri kinyitni a “címsorok” ablakot, amelyben félóránként frissülve mindig látható a legújabb 12 hír címe, rákattintva pedig elolvasható az egész.
A hírekkel kapcsolatos szolgáltatások két éve tartó folyamatos fejlesztésének ezzel még mindig nincs vége, mivel a közelmúltban a Kapusoft keresőgépeire építve a Prím elindította a szamitastechnika.com szolgáltatást
is, amely több, mint két tucatnyi magyar és külföldi IT hírforrást pásztáz
folyamatosan, és tünteti fel a legfrissebb hírek címsorait oldalán. Annak tehát, aki úgy gondolja, hogy a Prím mellett megnézné a C|Net, a Newsbyte vagy a német Golem híreit is, netán kíváncsi a magyar Terminálra, hwsw-re, CW-Számítástechnikára, elegendő ezt az egy címe megjegyezni, és innen mindjárt az adott hírforrások megfelelő hírére talál el, ha egy őt érdeklő címre bukkan.
A Prím, amely a vertikális portálok között egyedül büszkélkedhet százezres
nagyságrendű napi oldalletöltéssel, (és ezzel az általános portálokat is
felölelő abszolút rangsorban is az élbolyba tartozik) a horizontális
szolgáltatások mellett továbbra is elsőrendűnek tekinti az informatikai
hírszolgáltatást, így a fejlesztési tervei között is több olyan szerepel,
amelynek célja, hogy a prim.hu továbbra is “a jól informáltak klikkje” legyen. Ezt persze alapvetően az immár húszezernél is több hírt tartalmazó
cikkadatbázis szolgálja, amely naponta három-négytucat hírrel tovább bővül,
és erről ma is, holnap is, holnapután is értesülhetnek a napi hírlevél
megrendelői…

Ajánlott videó

Olvasói sztorik