Belföld

Németországi kampány az euróátállás jegyében

24.hu
24.hu

2001. 05. 08. 06:20

(VG) A német jegybank a kereskedelmi bankokkal karöltve nagyszabású reklámkampányt indított annak érdekében, hogy a lakosságot a perselyekben őrzött márkaérmék mielőbbi beváltására bírja. Az akció azt a rohamot hivatott mérsékelni, amely az euróátállást követően vár a pénzcserét végrehajtó bankokra. A Bundesbank becslései szerint nyolcmilliárd darabnyi márka- és pfennigérme, valamint nem lebecsülendő számú bankjegy lapul a német háztartásokban perselyekben, whiskysüvegekben és más "rejtekhelyeken". Ha ezek a készletek érintetlenek maradnának az euróérmék és -bankjegyek 2002. januári megjelenéséig, akkor átváltásuk jelentős pluszfeladatot róna az átállás miatt egyébként is túlterhelt bankokra - indokolják Frankfurtban a május 5-27-ére időzített befizetési kampányt.Részletek a Világgazdaságban! >>>
vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.