Belföld

Kampány az euró népszerűsítésére

(NSZ) Az Európai Központi Bank (EKB) szeptemberben reklámkampányt indít a 2002. január elsejével készpénzes fizetőeszközként is "szolgálatba álló" euró népszerűsítése és ismertetése érdekében. Marketingfelmérések és közvélemény-kutatások nyomán egyértelművé vált, hogy az érintett európai államok lakosságának kétharmada nincs tisztában a várható fejleményekkel. A reklámhadjárat során - amelynek jelszava: "Euró. A mi pénzünk" - megismertetik a polgárokkal azokat a bankjegyeket és pénzérméket, amelyeket már két éve nyomnak, illetve vernek a 11 országban, s amelyek január elsejétől forgalomba kerülnek. A bankjegyek mindenütt egyformák, az érmék fejoldalát az egyes országok saját elképzeléseik szerint alakítják. Ez okozhat némi értetlenséget majd az elfogadáskor, ha Ausztriában valaki olyan euróval fizet, amelyet nem a Bécsben vert Mozart-ábrázolás díszít, hanem például a holland királynő arcéle. Az Európai Központi Bank reklámhadjárata várhatóan több mint hetvenmillió dollárba kerül. Csak a szlogenért kilencvenezer dollárt fizettek ki.Részletek a Népszabadságban! >>>

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik