Belföld

Kétharmadával bővült az amerikai e-business

(FN, Prím) Közel 45 milliárd dollárt költöttek tavaly az amerikaiak interneten keresztüli vásárlásaiknál , ez mintegy kétharmadával több a megelőző évinél. Az adatokat a Boston Consulting Group (BCG) amerikai kutatóintézet hozta nyilvánosságra. A "dotkom" válság tehát nem érintette az amerikaiak online vásárlási kedvét, és a BCG szerint az idén sem fogja, mert az idei forgalmat már 65 milliárd dollár körülire teszi az intézet. Az online kiskereskedés elsősorban az utazási irodáknak kedvezett tavaly: az USA-ban 13,8 milliárd dollár értékben értékesítették ilyen módon szolgáltatásaikat, tehát az online üzlet vezető csoportját képviselték. Az idén 20 milliárd dollár fölé mennek eladásaikkal – véli a BCG. Még a rossz konjunktúrával küszködő számítógép-forgalmazók sem panaszkodhattak a múlt évben, az ő online eladásaik 15 százalékkal nőttek az USA-ban. Az internetes könyveladások növekedése 25 százalékos volt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik