Belföld

A Visa-kártyák magyarországi forgalma tavaly meghaladta a 700 milliárd forintot

A Visa International a napokban tett bejelentése szerint a Visa-kártyák magyarországi forgalma tavaly elérte a 2,34 milliárd USA dollárt (709 milliárd forintot). Az évi 12%-os növekedésnek megfelelő értékkel hazánk a hatodik legnagyobb Visa-forgalommal rendelkező ország a Közép-Európát, a Közel-Keletet és Afrikát tömörítő CEMEA-régióban.

A hitelkártyával végrehajtott tranzakciók volumene 149%-kal, 1,2 millióra nőtt a vizsgált időszakban. A kártyaforgalom értéke elérte a 46,5 millió USA dollárt, ami 106%-os növekedést jelent 1999-hez képest.

“A közzétett adatok tanúsága szerint, a fogyasztási hitelek állománya ígéretes értékben bővült tavaly Magyarországon” – nyilatkozta Radu P. Obreja, a Visa International CEMEA régiójának elnökhelyettese. “A folyamatosan megújuló hitelkeretet nyújtó hitelkártya egyre inkább egy modern, mindennapos banktermékké illetve fizetési eszközzé válik, a magyarországi bankok ügyfelei pedig egyre jobban becsülik a kapcsolódó előnyöket, azaz mind gyakrabban és egyre nagyobb értékben vásárolnak kártyáikkal.”

Amint azt az eladáshelyi tranzakciók számának növekedése is jelzi, a magyarok általános kártyahasználati szokásai is tovább fejlődtek. A Visa-kártyával végrehajtott tranzakciók száma tavaly 60%-kal emelkedett, és elérte a 8,3 milliót. Az eladáshelyi kártyahasználat erősödését a hazai kereskedők magatartása is ösztönözte. Közülük jelenleg 19 ezren preferálják a Visa-kártyás fizetési módot. Bár a fizetőkártyákat birtokosaik még az elmúlt évben is készpénzfelvételre használták a leggyakrabban (összesen 27,4 millió alkalommal), a növekedés itt sokkal szerényebb, mindössze 10%-os volt.

Az eladáshelyi kártyaforgalom 43%-kal, csaknem 274 millió dollárra emelkedett. A Magyarországon található 2379 ATM-automatából mintegy 2,1 milliárd dollárnyi készpénzt vettek fel a kártyabirtokosok, ami 9%-os növekedésnek felel meg. Szomszédaival összehasonlítva, Magyarország rendelkezik az egy Visa-kártya tranzakcióra jutó legmagasabb forgalommal a térségben. Csehországban a Visa-kártyák birtokosai átlagosan 47,74 dollárt, lengyel társaik 53,5 dollárt, míg a magyarok 65,48 dollárt (azaz majdnem 20 000 forintot) költenek tranzakciónként, amivel messze vezetik a listát Közép-Európában.

“A magyarok rájöttek, mennyire egyszerű dolog a Visa-kártyás fizetés” – vélekedett Obreja. “Az eladáshelyi kártyahasználat a fejlett piacok (pl. az EU-tagországok) kártyabirtokosaira jellemző. A POS-tranzakciók számának 43%-os bővülésével és a legmagasabb egy tranzakcióra eső értékkel Magyarország a közép-európai régió valamennyi államánál nagyobb léptekkel zárkózik fel az Unióhoz.”

“Az említett adatok arra engednek következtetni, hogy a fizetőkártyák egyre több magyar számára válnak a mindennapok szerves részévé. A növekedés főként tagbankjainknak köszönhető” – fűzte hozzá Obreja. “A fizetőkártyák mára a bankszámlák elengedhetetlen tartozékai lettek, és a legalkalmasabb eszközt kínálják például a benzinkútnál, a közértben és az éttermekben vásárolt árucikkek, ruhavásárlás és egyéb szolgáltatások ellenértékének kifizetéséhez.”

A magyarországi Visa-kártyák száma tavaly 18%-kal nőtt, és meghaladta az 1,5 milliót. Különösen erőteljes növekedés volt megfigyelhető a hitel- és terheléses (charge) kártyák kibocsátása terén – a Visa Premium kártyák száma például 64%-kal bővült. Magyarországon továbbra is az 1,3 millió kártyabirtokos által használt Visa Electron a legnépszerűbb Visa-kártya.

A világon használatban lévő Visa-kártyák száma meghaladja az 1 milliárdot, az éves nemzetközi kártyaforgalom pedig eléri az 1,8 billió USA dollárt.

– vége –
Szerkesztők figyelmébe:
A Visa a világ piacvezető fizetési márkája és legkiterjedtebb nemzetközi fizetőrendszere. A világszerte több mint 21 millió helyen elfogadott Visa-kártyák éves összesített forgalma meghaladja az 1,8 billió (1012) USA dollárt. A Visa élen jár az új fizetési termékek és technológiák kifejlesztésében – ezzel is 21 ezer pénzügyi tagintézménye és azok kártyabirtokosai javát szolgálja. A Visa vezető szerepet tölt be az internet-alapú fizetések terén, és aktívan munkálkodik az univerzális kereskedelem (u-commerce) gyakorlati megvalósításán: olyan tér- és időbeli korlátoktól mentes üzleti környezet létrehozására törekszik, amelybe az igénybe vett eszköz típusától függetlenül, bárki bekapcsolódhat. A Visa honlapjának címe: http://www.visa.com.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik