Belföld

Autóipari lemaradás az e-kereskedelemben

24.hu
24.hu

2001. 03. 16. 14:22

(MTI) Az internetes gazdaságra, kereskedésre való áttérésben az autógyártás komoly hátrányban van a többi iparághoz képest. A KPMG nemzetközi tanácsadó cég, magyarországi illetve nemzetközi felmérésekre alapozva megállapítja, hogy a fenti megállapítás különösen igaz Magyarországon, hiszen itt sok kisebb beszállító cég működik együtt néhány nagy autógyártó óriás vállalattal. A multinacionális cégek komoly háttérrel rendelkeznek az elektronikus kereskedéssel kapcsolatos fejlesztésekhez, és a jelenlegi lemaradás ellenére gyors fejlődésre számítanak - mondta Linda Mears, a KPMG e-stratégiával foglalkozó tanácsadója. A nemzetközi felmérésben a KPMG szakemberei a világ nagy autógyártó cégeinek, illetve beszállítóinak csúcsvezetőit kérdezték. A nemzetközi felmérések tapasztalatai szerint az iparág vezető cégeinek döntéshozói nem hisznek abban, hogy az e-gazdaság azonnali és jelentős versenyelőnyt biztosítana számukra. Mindössze ötödrészük tekinti az elektronikus kereskedelmet olyan tényezőnek, amely növeli a nyereséget, míg a többi iparágban a vezetők 44 százaléka hisz ebben. Az autóiparban csak a cégek 29 százaléka kínál testre szabott termékeket és szolgáltatásokat, míg a többi iparágban ennek átlaga 57 százalék, holott az autóértékesítés és gyártás az a terület, ahol az elektronikus kereskedés különböző alkalmazásai gyors és látványos eredményt hozhatnának.
vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

2871252 06/13/2016 US soldiers during a stop of the US armed forces in Riga in the course of the Dragoon Ride II of the Saber Strike-2016 international exercise. Taisija Voroncova/Sputnik
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.