Belföld

Heinz – nem úgy megy, ahogy tervezték

Az előre jelzettnél valószínűleg kevesebb lesz a Heinz Co. eredménye az idei üzleti év második felében, amely május 2-án zárul.

A szószairól és konzerveiről ismert vállalat bevétele előre láthatóan még a következő üzleti évben is elmarad az eddigi várakozásoktól. A Heinznek akkora készletei halmozódtak fel, hogy úgy döntött, átmenetileg visszafogja a termelését. A vállalatnak korábban Magyarországon is volt érdekeltsége a Kecskeméti Konzervgyár egyik tulajdonosaként. A Heinz azonban 1999 júliusában elhatározta, hogy a kelet-közép-európai kivonulási stratégia részeként eladja részvényeit.

Miután a KCE Kft.-vel kötendő üzlet nem sikerült, a kelet-európai konzerviparban és a kereskedelemben jártas amerikai székhelyű EFL Co.-nak adta el a részesedését. Az EFL elsősorban a keleti piacokat célozza meg a kecskeméti termékekkel, illetve – főként külföldre – bébiételeket akar gyártani. A Heinz hirdetéseit Magyarországon a Leo Burnett készíti.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik