Belföld

A Bertelsmann a legesélyesebb VNU kérő

(Mti, FN) A Reuters által megkérdezett elemzők szerint a német Bertelsmann médiacsoport tűnik a legesélyesebb befutónak a holland VNU magazincsaládjára. Az akvizícióval ugyanis a német vállalat még inkább megvethetné lábát a kelet-európai piacon. Mint ismeretes a VNU az ACNielsen amerikai marketing-információs cég tavaly decemberben bejelentett 2,3 milliárd dolláros megvásárlását kívánja finanszírozni fogyasztói és oktatási médiaportfóliójának eladásával. A fogyasztói kiadványok első számú pályázója a Bertelsmann - idézte egy név nélkül nyilatkozó, a tendert jól ismerő forrását a Reuters. A kelet-európai piac kiváló növekedési kilátásokkal rendelkezik, de a VNU magazinforgalmának csak 8-9 százalékát adja, a cég fő piaca Hollandia és Belgium, ahol a VNU piacvezető. Ebben a térségben korlátozottak a szinergia-lehetőségek, de a Bertelsmann itt is megtakarításokat érhet el olyan területeken, amelyeken senki más: a nyomdai és a papírvásárlási költségekben - vélekedett egy idézett szakértő. A fogyasztói és az oktatási kiadványok eladási áráról szóló becslések széles sávban - 1,3-2,4 milliárd euró (1,2-2,2 milliárd dollár) között - szóródnak. Az utóbbi időszakban több elemző aggodalmának adott hangot az ár miatt az általános gazdasági lassulás láttán, amely hátrányosan hat a fogyasztói magazinoknak létfontosságú hirdetési piacra. A VNU-érdekeltségre a Hachette Filipacchi, a francia Lagardére kiadói üzletága és az amerikai AOL/Time Warner szintén pályázik, s mindegyik elég nagy ahhoz, hogy a holland cég feltételének megfelelően egyben megvegye az egész magazinüzletet. Kelet-európai jelenlétük azonban minimális, vagy éppen nulla, s az elemzők zöme szerint a kulturális hasonlóságok is a német Bertelsmann esélyét javítják.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik