Belföld

FigyelőBarométer – február 5.

Kedvező a fizetési mérleg adat. (+3) Gyógyszerár figyelés a kórházakban. (+1) Csökkent a Tisza-tó forgalma. (-1) Emelkedőben a FigyelőBarométer.

Jó hír a tőzsdének: a decemberi folyó fizetési mérleg hiány kedvezőbben alakult a várakozásoknál. Az MNB tájékoztatása szerint a deficit a múlt évben jóval két milliárd eurón belül maradt. Ráadásul még az 1999-es adatoknál is kedvezőbbek a számok. A 2000-es 1,914 milliárd eurós hiány ugyanis jó 60 millióval kevesebb, mint az azt megelőző. A múlt év utolsó hónapját illetően meglehetősen pesszimisták voltak az elemzők, 672 millió eurós mínuszra számítottak, ehelyett a deficit 593 millió euró lett. A pesti börze, ha nem is fog a hír nyomán észveszejtő száguldásba kezdeni, nagy valószínűséggel erősödéssel reagál. Az utóbbi egy-két évben a makroadatoknak korántsem volt olyan kitüntetett szerepük, mint korábban.

Új seprű jól seper. Az új egészségügyi miniszter, Mikola István hivatalba lépése óta csupa olyan intézkedést tett, ami szakmai körökben elnyerte az érintettek tetszését. A Magyar Kórházszövetség (MKSZ) szerint jelentősen kíméli a tb-büdzsét az is, hogy Mikola Istvánnak sikerült újabb fél évre “befagyasztania” a támogatott orvosságok árát. A szövetség támogatja az új miniszter kórház-minősítési programját. Ráadásul a beharangozott egészségstratégiai terv a választási ciklusokon átívelő kiszámíthatóságot jelentene az egészségügyben.

Nemcsak Balatonunk van nekünk magyaroknak, hanem Tisza-tavunk is. Mégis, a forgalmi adatok azt mutatják, mintha erről egyre kevesebben tudnának. A KSH szerint 1997-hez képest harmadára esett vissza a tó látogatottsága. A Szonda Ipsos közvélemény-kutatásából egyértelműen kiderül, hogy a vendégek elmaradását felelőtlenség lenne csupán a múlt évi ciánszennyezés számlájára írni. Sokkal inkább arról lehet szó, hogy egyszerűen tájékozatlanok az emberek, vagyis egy reklámkampánnyal sokat lehetne javítani a helyzeten. A tó egyébként az idei Utazás kiállítás díszvendége lesz, ahol már új kiadványokkal és szlogennel népszerűsítik az idegenforgalmi célpontot.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik