Belföld

Üzleti terv készítésének titkai

Internetes vállalkozásról szóló sorozatunk legújabb részében az üzleti terv elkészítéséhez nyújtunk segítséget. Megtudhatja, milyen egy jó üzleti terv. Melyek azok a fontos tényezők, amelyeket nem szabad figyelmen kívül hagyni, ha sikerre akarja vinni a vállalkozását.

Az üzleti terv megírása segíti a vállalkozó gondolatainak kikristályosítását és a részletek végiggondolását. Lehet még az üzleti tervet használni a vállalkozási tervek előre haladásának mérésére vagy az üzlet újrapozícionálásához is. Az üzleti tervnek fontos kiemelnie, miért vagyunk meggyőződve vállalkozásunk sikeréről, és mi az egyedi vállalkozásunkban. A befektetőket különösen érdekelni fogják a menedzserek képességei és az, hogy a korábbi munkatapasztalatok hogyan használhatóak a vázolt vállalkozásban.

Sok vállalkozás azért nem lesz sikeres, mert a kezdetekkor nem jól gondolták végig üzleti tervüket. Fontos ezért megérteni, mitől lesz jó a jó üzleti terv, és hogy milyen területeket fontos alaposan kidolgozni.

Üzleti terv készítésének titkai 1Az általunk javasolt üzletiterv-struktúra a következő:

1. Összefoglaló (Executive Summary)

2. Internet termék vagy szolgáltatás

3. Piac (Piackutatás, Értékesítési prognózis, A piac és az üzleti/piaci lehetőségek meghatározása)

4. A menedzsment csapat és alkalmazottak

5. Marketing

6. Operatív működés

7. Pénzügyi terv

8. Befektetési javaslat

Sorozatunk következő részében a vállalatfinanszírozásról ejtünk néhány szót. >>

A témáról bővebben a http://www.hungary-startup.com oldalain is olvashat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik