Belföld

Kevesebb ingyenes szolgáltatás az interneten

(Prim) Az internetezők a múlt héten ledöbbenhettek, hiszen a Napster, az a cég, amelynek a neve egyet jelentett az ingyenes zenével, bejelentette, hogy hamarosan előfizetési díjat kíván szedni a szolgáltatásáért cserébe. Az új trendek, a piaci szabályok szerint félő, hogy hamarosan más, eddig ingyenes szolgáltatások is így járhatnak. Ennek oka, hogy a szűkülő reklámpiac egyszerűen képtelen eltartani a teljes webet és azokat az ingyen igénybe vehető lehetőségeket, melyek komoly pénzeket spóroltak meg eddig a felhasználóknak. "Az embereknek rá kell jönniük, hogy az ingyenesség nem tarthat örökké" - mondta Dan Campi a Punch Networkstől. A Punch Networks egy olyan programot forgalmaz, melynek segítségével fájlokat oszthatunk meg a weben. A cég nemrég tért át az előfizetési díjas rendszerre. A Napsterrel ellentétben, amely azért döntött az előfizetési díjas rendszer mellett, mert különben a kiadók egyszerűen bezáratták volna a céget, a nagyobb vállalkozások, így Yahoo vagy az America Online, azért szüntetik be ingyenes szolgáltatásaikat, mert ezt megtehetik. Az emberek fizetni fognak. "Hamarosan nem kell többet a reklámbevételekre támaszkodnunk" - nyilatkozta Bob Visse a Microsoft MSN internetes portáltól.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik