Élesítették a Profession.hu által fejlesztett iWiW-alkalmazást, amely az munkakeresést teljesen új felületre, egy közösségi oldalra viszi át. „Könnyen belátható, hogy nem csupán egy újabb, sokadik álláskereső portálról van szó. Még csak nem is egyszerű hirdetésről. A felhasználók alapvetően kétféleképpen csoportosítják a dolgokat az interneten manapság: vannak az őket érdeklő témák, és vannak a hirdetések. A Profession.hu alkalmazása, azáltal, hogy beépül az iWiW-profilba, a „fontos dolgok”- csatornán keresztül szól a felhasználókhoz” – mondta Gerentsér Imre, a Sanoma Budapest újmédia-divíziójának igazgatója a terméket bemutató sajtótájékoztatón.
Az alkalmazás testre szabhatósága mind hirdetői, mind álláskeresői oldalról precízebb találatokat tesz lehetővé. A Sanoma szakértői szerint valódi paradigmaváltásról van szó: az álláskeresések böngészését felváltja az a helyzet, ahol az álláskeresések előre megadott paraméterek alapján házhoz jönnek, méghozzá egy olyan környezetben, amely a felhasználó számára a leginkább releváns. Mivel az alkalmazáson keresztül az adatbázisba feltöltött állásokból akár egy-egy ismerősnek is lehet ajánlani, az álláskereső és az állás „egymásra találása” sokkal személyesebbé, gyorsabbá válik.
„Az iWiW a magyar internetezők életének elválaszthatatlan része. Logikus lépés volt tehát az álláskereső alkalmazás fejlesztése. Az iWiW amúgy is gyakorlatilag az első felület, ahol a HR-esek, állásadók megismerkednek leendő munkavállalóikkal – a Profession Állásvadász alkalmazás ezt gondolja eggyel tovább: biztonságos, jól használható, személyre szabható lehetőségeket kínál, amelyek az álláskeresők és a munkatársakat keresők dolgát egyaránt nagymértékben megkönnyítik” – tette hozzá Vaszily Miklós, az [origo] vezérigazgatója.
Az iWiW 4,4 millió regisztrált felhasználóval és napi átlagosan 1,2 millió egyedi látogatójával nem csupán Magyarország vezető közösségi portálja, hanem egyik legnépszerűbb honlapja is. A Profession.hu pedig hazánk legnagyobb állásportálja.
„Az internetes álláskeresés egyre fontosabbá válik. A Szonda-Ipsos felmérése alapján 2008-ban az internetezők 25 százaléka, 2009-ben pedig már a 28 százaléka keresett állást online. Ha ezt összevetjük azzal, hogy a KSH 2009. év végére vonatkozó gyorsjelentése szerint 15-74 éves munkanélküliek száma 445ezer fő, 43 százalékuk egy éve vagy annál régebben keres állást, könnyen belátható, hogy az alkalmazásnak mekkora a létjogosultsága” – tette hozzá Gerentsér Imre.