Pénzügy

Ó Iván, te Bonviván!

Ötvözni az isteni Brad Pittet és Latinovits Zoltánt önmagában sem egyszerű, különösen nem, ha az emberfiát a hiúság, a becsvágy és a hakni iránti vonzalom is fogságban tartja – derül ki Meskó Zsolt Szent Iván napja című filmjéből. A film főszereplője Kamarás Iván.

Napok óta fojtogat a lét értelmetlenségének gondolata, téli depresszióm tetőzött, ilyen állapotban a munkahelyen való céltalan tengés-lengés helyett még az is jobb, ha beülök Kamarás Iván filmjére a Filmszemlén. Jobb passzban ezt nem hiszem, hogy megteszem, távol tart a sztárság gondolata, ösztönösen tüskéket növesztettem a női magazinok által felkapott és bedarált, bonvivánnak vagy az Év Ellenállhatatlan Férfijának kikiáltott sztárocskákkal szemben.


Ó Iván, te Bonviván! 1

Borongós hangulatomra azonban gyógyír volt a Meskó Zsolt rendezte könnyed – szórakoztató Szent Iván napja. Kamarás-Székely Iván pörgő hazai sztár: éjszaka reklámfilmet forgat jó gázsiért, a hajnali lefekvés előtt elragadóan csacsog az ajtaja előtt dekkoló rajongó lánykákkal, reggel a tévében promótálja új CD-jét, délelőtt próba a színházban, délután villám-versolvasás, egy-két találka a karakterét üzletileg kiaknázni vágyó hiénákkal, néhány fotó a női magazinok címlapjára, a nap alászállása pedig az esti playbackes hakniban teljesedik ki.

A vágy feneketlen kútja

Ivánt megfertőzte a mohóság és a telhetetlenség: egyszerre vágyik a jól jövedelmező könnyed műfajokra és a művészi mélységre, a szakmai sikerre és a népszerűségre, a pénzre és a csillogásra. Nem tud nemet mondani, mindent egyszerre szeretne.

Ó Iván, te Bonviván! 1


Hiú és becsvágyó: menne ő országos haknira, és játszaná Shakespeare Hamletjét is egyidőben. Pörgő életének üressége szánalmat kelt, ám mivel a film a felszínen mozog, nem mélyebb depresszióban, hanem felszabadult könnyedséggel távozok a teremből.

A szerepet mintha a Kamarásra öntötték volna, kísérteties a hasonlóság Székely Iván és megformálójának élete között – vélheti a bulvárlapokon edzett néző. A film rendezője, Meskó Zsolt azonban védelmébe veszi Kamarást, és fontosnak tartja elmondani, hogy az őrült történetek többsége saját rendezvényszervező cége életéből származik.

Magos művészfilm helyett könnyed szórakozás

A Színművészetin 1996-ban producerként végzett Meskónak rendezőként ez az első nagyjátékfilmje. Rövidfilmjei közül emlékezetes a Somlói galuska és A fehér alsó. Saját bevallása szerint választhatott a magos művészi alkotás, illetve a kitűzött nézőszám elérése között. Ő ez utóbbi mellett tette le voksát.

Köszönhetően a 130 millió forintos büdzsének, az erős szereposztásnak – Fullajtár Andrea, Török Illyés Orsolya, Mácsai Pál, Básti Júli, Darvas Iván, Jordán Tamás, Hajdú Szabolcs – és a könnyed, szórakoztató stílnek, erre jó esélye van.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik