Veres János szerint nem valószínű, hogy van még egy európai ország, ahol ilyen sokat foglalkoznak azzal, milyen rossz vagy jó autóval jár valaki. A pénzügyminiszter így reagált arra a kérdésére, jogosnak érzi-e az autóbeszerzés miatt őt ért kritikákat.
Lerobbant a kocsi
Emlékeztetett arra, hogy korábbi szolgálati autójában már 305 ezer kilométer volt. Mint mondta, előfordult olyan eset, hogy külföldi vendéggel utazott, amikor lerobbant a kocsi, és mentést kellett kérnie. Folyamatosan nagyon magas volt a javítási költség is – tette hozzá.
A pénzügyminiszter kitért arra: teljesen szabályos eljárás volt, hogy – mivel központi közbeszerzés éppen nem zajlott – csatlakoztak a Vám és Pénzügyőrségéhez. Elmondta: úgy tudja, az autót a listaárnál mintegy 30 százalékkal olcsóbban tudták így beszerezni.
A Magyar Nemzet január 24-én írt arról, hogy tavaly decemberben 14,2 millió forintért vásároltak egy háromezer köbcentiméteres Audi A6-os személyautót Veres János pénzügyminiszternek, Kovács Álmos szakállamtitkár pedig egy nyolcmillió forintos Volkswagen Passatot kapott.
Korábban döntöttek
A Pénzügyminisztérium erre reagálva hangsúlyozta, hogy a gépkocsik beszerzésénél az 1997 óta változatlan, érvényes jogszabályok szerint jártak el. A minisztérium egyik intézménye hirdette meg a nyílt közbeszerzési eljárást, és a vásárolt négy autó árát a tárca saját költségvetéséből fedezte.
A PM azt is kiemelte, hogy az új autók beszerzéséről még 2008 közepén döntöttek, így a közbeszerzési eljárás kiírása és a szerződés aláírása is jóval azelőtt történt, hogy októberben a válság elérte volna Magyarországot.
A Fidesz többször is “pofátlanságnak” nevezte a vásárlást, és közölte: írásbeli kérdéseket akar feltenni Gyurcsány Ferenc miniszterelnöknek és Veres János pénzügyminiszternek, hogy megtudják: ki döntött a gépjárművek beszerzésről.