Belföld

Tarlós tíz kérdése Demszkyhez

Továbbra is Demszky Gábor főpolgármesterrel vitázna Tarlós István független, a Fidesz által támogatott főpolgármester-jelölt, aki kedden egy sajtótájékoztató keretében intézett tíz kérdést szabad demokrata riválisához.

„Semmilyen épeszű magyarázat nincs arra, hogy Demszky Gábor miért tért ki mindeddig a kettős vita elől” – mondta Tarlós István, aki úgy fogalmazott, hogy „kezd komédiába fulladni” az általa régóta kezdeményezett Tarlós–Demszky-vita. Leszögezte: a kedd esti televíziós listavezetők vitája után nem megy el egy újabb, hat résztvevős „beszélgetős műsorba”, továbbra is Demszky Gábor szabad demokrata főpolgármesterrel kíván kétszemélyes vitát folytatni „bárhol, bármikor”.

Óbuda jelenlegi városvezetője a sajtótájékoztatón elmondta: egyre kevésbé reménykedik abban, hogy létrejöhet a Demszky Gáborral esedékes nyilvános vitája, ezért úgy ítélte meg, hogy a sajtón keresztül intéz tíz kérdést politikai riválisához. Ezek közül elsőként azt emelte ki: Demszky Gábor mivel magyarázza azt, hogy az idei nyár elején az MSZP budapesti listavezetője az Index hírportálnak úgy fogalmazott: „nagyon kevesen bíznak benne (Demszky Gáborban), hogy változtatni képes még a város helyzetén. Személye nem szolgál már a város javára”.

A Demszkynek e-mailben is eljuttatott kérdésekben Tarlós többek között azt tudakolja, hogy ki a felelős a 40 milliárdos Combino-botrányért, miért nem épült 16 év alatt egy centiméter metróalagút sem, valamint hogy miért nem vallja be, hogy a fővárosi önkormányzat súlyos pénzügyi problémákkal küzd. Tarlós a kedd esti tévévitában nyilvánosan is felteszi ezeket a kérdéseket, bár a műsor kötött szerkesztésű, így csak az utolsó két percben lesz rá módja – mondta.


SZDSZ: a Combino már jár


Az SZDSZ Tarlós „figyelemelterelőnek szánt” kérdéseire közölte: a metróberuházás előkészítése 1997-ben kezdődött, és azt a Tarlóst jelölő párt miniszterelnöke 1998-ban leállította. 2002 után indította az új kormányzat újra, a munka a terv szerint halad, hat megállót épül egyszerre, és 2010-re el is készül. A Combino villamosokról azt írják: „Úgy tűnik, a gyerekbetegségek elmúltak, hetek óta nem volt üzemzavar. Ha lesz, a gyártó súlyos kötbért fizet, mint eddig is, a 40 milliárdnak pedig még csak egy töredéke van kifizetve”.


Az SZDSZ szerint Tarlós István kétségbeesetten próbálja feledtetni, hogy a Fidesz listavezetőjeként semmit nem tett a Budapest nyugalmát feldúló jobboldali és szélsőjobboldali megmozdulások csitításáért.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik