A cég bár egyelőre nem kapta meg a pályázattal kapcsolatos hivatalos értékelő lapot a MÁV-tól, de a nyilvánosságra került adatok, információk alapján úgy látja, hogy több ponton is kifogásolható a MÁV eljárása – írja a Napi Gazdaság.
A Bombardier első körben a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordul, majd ha nem jár eredménnyel a nemzetközi fórumokon kezdeményez eljárást. A cég végső esetben felülvizsgálja magyarországi befektetéseit.
A vasúttársaság pénteken hirdette ki a pályázat győzteseként a svájci Stadlert. A győztes a súlyozott adatok alapján 929,08 pontot, míg a Bombardier 922,51 pontot szerzett, de az utóbbi cég a tizenöt kategória legtöbbjében magasabb pontszámot szerzett vetélytársánál.
A svájciak részben a karbantartási költségekre kapott pontszámukkal húzhattak el. A Stadler erre 150 pontot, míg a Bombardier 111,81 pontot gyűjtött be. Szintén jelentős pontkülönbség mutatkozott a vonattovábbítás energiaköltsége kapcsán: itt a Bombardier 69,73, míg a Stadler 100 pontot szerzett. A második helyezet cég vezetője ezt is csodálkozással fogadta, szerinte ugyanis azonos peremfeltételek mellett nem lehet akkora eltérés az energiafogyasztásban, ami ekkora pontkülönbséget indokolna.