Antal szerint az Európai Bizottság e témáról tartott egyhetes brüsszeli megbeszélésen elhangzott, hogy a vasúti liberalizáció megvalósításához a Magyar Államvasutak Rt. (MÁV) belső szervezetét is át kell alakítani, hogy a magánvasutaknak ne kelljen a MÁV árufuvarozási üzletágával kapcsolatba lépniük. Fontos az is, hogy még az idén megszülessen az EU-konform új vasúti törvény, amely lehetővé teszi egy független hatósági szervezet a Magyar Vasúti Hivatal létrejöttét. Az EU álláspontja szerint az új intézmény működési feltételeit rendeletben kell majd meghatározni.
A tanácskozáson részt vevők egyetértettek abban, hogy az európai vasút újraélesztését célzó politika a következő években nagy lendületet vehet, mivel Románia és Bulgária 2007-ben az EU egységes piacához elsősorban vasúton csatlakozhat.
Ahhoz hogy hazánk megfelelően kihasználja a tranzitország szerepéből adódó előnyöket, a MÁV Rt-n belül létre kell hozni a Magyar Vasúti Hivatal elődjeként funkcionáló szervezeti egységet. Ennek az intézménynek kell jövőre felügyelnie a 2007 évi menetrendek készítését, a magyarországi pályát használó vasutak hozzáférésének szabályait és díjait.
Antal Dániel szerint az európai jogszabályok átvétele, a hatósági díjak és hozzáférési szabályok véglegesítése növeli a MÁV árufuvarozási üzletágának piaci értékét is.