Belföld

Genfi Autószalon 2005

Megnyitotta kapuit a 75. Genfi Nemzetközi Autószalon. A világ egyik legnagyobb autós seregszemléjén jelen van mindenki, akinek fontos az európai piac. Számos konceptcar dobogtatja meg a szíveket. Képgalériánk >>

Alfa Romeo

Az olasz márka két új modellt is bemutatott. A 159-es a nagysikerű 156 utóda, a formáért továbbra is Giugiaro által fémjelzett stúdió felel. A vonalak kevésbé formabontóak, inkább a márka jelenlegi arculatának továbbvitele volt a cél. A motorokat sem hagyták érintetlenül, három új JTS közvetlen befecskendezésű motor is lesz a palettán: a 3,2 literes V6-os (260 lóerő), a 2,2 (185 LE) és az 1,9 (160 LE) erőforrások. Természetesen a dízelekről sem feledkeztek meg, elérhetők lesznek az 1,9 és 2,4-es verziók is, akár 200 lóerős teljesítménnyel. A hírek szerint az autó még a nyáron megérkezik a szalonokba.
A másik újdonság a nagy múltú GTV utóda a Brera. A sportautó technikailag nagyon közel áll az új 159-eshez, így formailag, és műszakilag is a sok közös bennük.

Audi

A négykarikás márka is két igazi újdonságot mutatott be. Az egyik az A6 kombi változata, amely hatalmas méreteivel, és akár 335 lóerős V8-as motorjával a nagyautók között diktálja a tempót. A másik a várva várt RS4-es, amit a BMW M3 ellenfelének szán a gyár. A sportlimuzin 420 lóerős V8-as motorja elképesztő menetteljesítményeket produkál. Az RS4 mindössze 4,8 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet és csupán 16,6 mp alatt gyorsul 200-ra.

BMW

A bajorok a nagyközönség előtt is bemutatják az új 3-as sorozatot. Itt tartják az európai premierjét a modellfrissítésen átesett 7-esnek, és új M6-osnak. Ezenkívül a gyári tuningolt 130i is most debütál. A kis méregzsák 258 lóerős hathengeres motorja 6,2 másodperc alatt katapultálja százra a legkisebb bajort.

Citroen

Végre bemutatkozott a Toyota és a PSA-csoport közös miniautója. A Citroen C1, a Peugeot 107 és a Toyota Aygo a csehországi Kolinban készül majd, a tervek szerint akár évi 300 ezres kapacitással. A 8 ezer eurós autó 3,4 méteres, és komoly konkurenciát jelenthet a Fiat Pandának, Chevrolet Spark/Matiz-nak. A csöppségek ezres háromhengeres 68 lovas benzin motorját a japánok készítik, míg a 1,4-es 54 lóerős HDI dízel a PSA csoporttól érkezik. A modellek várhatóan már az év közepén a szalonokba kerülhetnek. A franciák természetesen egy teljes egészében saját modellel is megörvendeztették Genfet, itt startolt ugyanis a legújabb luxus Citroen.

Ferrari

A Ferrari két nyitott modellt hozott Genfbe: a 430 spider V8-as 490 lóerős középmotorja akár 310 km/órás végsebességre is képes, a százra gyorsításhoz pedig mindössze 4,1 másodperc kell. A másik, ha lehet még ennél is brutálisabb, az 575 Maranellóból készített Superamerica valójában inkább targa, mint kabrió. Ez persze semmit sem von le az élvezeti értékből, hiszen ebben a fenevadban egy 540 lóerős 12 hengeres erőmű dolgozik, ami akár 320-al is repítheti a vörös csodát.

Fiat

A Fiatnak újra van nagyautója, méghozzá egy ismerős névvel. Az új Croma formatervét a Giugiaro design stúdió követte el. A 4,75 méter hosszú autó az Opel Signum padlólemezére épül, így a hatalmas belsőtér az Opelhez hasonlóan itt is variálható. A motorpalettán 5 erőforrás kap helyet az alap az 1,8-as 130 lovas benzines de lesz 2,4-es 200 lóerős csúcsdízel is.

Ford

A Ford is beszáll a Focus ST-vel, a kompakt fenevadak versenyébe. A német cég régóta adós egy igazán sportos modellel, mivel az előző generációs Focusból nem készült igazán nagyteljesítményű verzió. A mérnökök igyekeztek mindent jóvátenni, hiszen az új modell nemcsak külsejében lett sportmodell, de végre a tudása is megvan hozzá. Az ST motortérbe egy a Volvótól érkező 2,5 literes 220 lóerős turbómotor került, ami könnyedén felveszi a versenyt a Golf GTI-vel.

Honda


Genfi Autószalon 2005 1

A japán gyártó bemutatta a Civic immár nyolcadik generációs tervezetét. Az új, egyelőre még csak koncepció modell visszatér a gyökerekhez, vagyis a sportos eredethez. Az új formaterv szakít az elmúlt pár generáció kissé unalmas vonalaival, és egy izgalmas sportos modellt sejtet. A műszaki adatokról még csak keveset lehet tudni, de az biztos hogy a 2,2 literes turbódízel motort is beépítik a jövőre gyártásba kerülő új Civicbe.

Lamborghini

Az Audi fennhatósága alá tartozó olasz manufaktúra, a rivális Ferrarihoz hasonlóan szintén egy nyitott modellt mutatott be. A Concept S voltaképpen egy nyitott tetős Gallardo, aminek középen kettéválasztották az utasterét. A 2×1 üléses autó nem kerül sorozatgyártásba, ám hamarosan érkezik az 500 lóerős Gallardo kabrió változata.

Lexus

A Toyota luxus márkája komoly meglepetést tartogatott, méghozzá a vadonatúj IS-t. A BMW 3-as, és Mercedes C-osztály kihívója leginkább csak méreteiben és alapvető felépítésében emlékeztet az elődjére, részleteiben azonban teljesen megújult. A korábbi 2 és 3 literes soros hathengeres benzinmotorok helyett ezúttal egy 2,5 literes, 204 lóerős V6-ost szerelnek az autóba. Szintén újdonság, a Toyota Avensisből érkező 2,2 literes 177 lóerős turbódízel, ami az első dízelmotor a Lexus palettán.

Mazda

A Mazda 16 év után most nyúlt hozzá komolyabban a világ legsikeresebb roadsterjeként is emlegetett MX5-höz. A második generáció tökéletesen követi az előd filozófiáját, továbbra is a vezetési élményre épül, ám ezúttal kissé nagyobb az utastér, a karosszéria is merevebb. Motorok közül egyelőre kettőt lehet választani: a kisebbik egy 1,8 literes 126 lovas, míg az erősebb egy kétezres 160 lóerős négyhengeres lesz. A motorok természetesen továbbra is a hátsó kerekeket hajtják majd.

Mercedes-Benz


Genfi Autószalon 2005 2


A Mercedes Európában is bemutatta a megújított M-osztályt. Összhatásában az autó csak kissé módosult, ám formája sokat finomodott. A belépő modell 190 lóerős ML 280 CDI, de hamarosan érkezik V8-as, 300 lóerős, 5 literes csúcsverzió is.



Opel

Az Opel két újdonságot hozott Genfbe, az egyik az Astra háromajtós sportos verziója, az OPC, a másik a várva várt második generációs Zafira. Az Astra kombi alapjaira épülő autó kívül és belül egyaránt megnőtt. A ECOTEC motorpaletta háromféle dízel- és négyféle benzinmotorból áll, 100 és 200 lóerő közötti teljesítménnyel. A csúcsot a 200 lóerős, 2,0 benzines turbó képviseli, amely 220 km/órás sebességhez segíti a Zafirát.

Volkswagen csoport

A Volkswagen csoporton belüli márkák az eddig tárgyaltakon kívül is szépszámmal voltak jelen. A SEAT az új Leont, míg a Skoda egy tanulmány modellt, a Yetit mutatta be. Ám az igazi nagy durranást az új Passat jelenti. Az ötödik generációs Passat az elődhöz képest jócskán megnőtt, így beltere is nagyobb és kényelmesebb. Technikai újdonságokban sincs hiány: szinte minden ma használatos elektronikai kütyű rendelhető az autóba, a gombnyomásra működő kéziféktől kezdve a kulcsnélküli rendszeren át egészen az intelligens tempomatig.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik