A Peugeot mindig is élen járt a dízelmotor-fejlesztésben, aktívan részt vett a közvetlen befecskendezésű common-rail rendszerek bevezetésében, később pedig elsőként alkalmazta a korom kiszűrésére használt részecskeszűrőt is. Ám az utóbbi években elharapózott lóerő- és nyomatékhajszából eddig látszólag kimaradt. Azért csak látszólag, mert időközben gőzerővel folytak a fejlesztések, melynek eredményeként több igazán high-tech dízel is a kínálatba került.
A PSA Peugeot Citroën és a Ford közös első közös gyermeke egy 1,4 literes dízelmotor volt, ezt követte a 2,0 literes 136 lovas példány. Az igazi ász, a kifejezetten az alsó-középkategóriás modellekbe szánt 1,6-os csak nemrég jelent meg a Peugeot paklijában.
Jobb, mint a benzines
|
Autópályán 130-as sebességnél 2500 körül forog a motor, majd erről a sebességről játszi könnyedséggel gyorsul, egészen 190-ig, ami egy 1,6-ostól mindenképpen szép teljesítmény. Ráadásul a fogyasztás is rendkívül kedvező, átlagos használat esetén könnyedén tartható a 6 literes átlag, de a sportos stílus mellett sem sikerült 7 liternél többet megitatni a járművel. Apropó sportosság: a kitűnő motor mellé sajnos egy igen kellemetlen váltó került. A szerkezet ugyan könnyen jár, de olyan pontatlan és laza, hogy gyors váltásokkal kár is próbálkoznunk. A 307 persze sohasem volt sportos autó, így a vásárlóknak a kényelem nyilván fontosabb szempont, mint a sportos vezetési élmény.
Továbbra is kényelmes
Az autó kezdeti erényeiből máig sem vesztett, továbbra is divatos az egyterűek stílusához közelítő, magas felépítés, melynek köszönhetően mindkét üléssorban bőségesen van hely. Az előretolt A-oszlop miatt elöl átlagon felüli a térérzet, de a hátul ülők sem panaszkodhatnak, hiszen mind a fej-, mind a lábtér kellően tágas.
A kezelőszervek és kapcsolók könnyen használhatók, egyedül talán a kissé hosszú úton járó indexkar kíván némi megszokást. Az utastérben használt műanyagok minősége általában jó, a belső kárpitozás és az anyagválasztás franciásan igényes. Az ideális vezetési helyzet könnyen megtalálható, mivel a kormány tengelyirányban és magasságában is állítható.
Az autó irányítása szinte gyerekjáték, a pedálok könnyen járnak, a kormány pedig kellően pontos. A futómű hangolása is franciásan lágy, azaz nagyon kényelmes, mindemellett komoly biztonsági tartalékokat is rejt. A gyakorlatban remekül simítja el a kisebb-nagyobb útegyenetlenségeket, sőt a húzós kanyarokban is kellően stabil marad.
Értékelés
|
Az új 1,6-os dízel kétségkívül jó választás, mivel alacsony fogyasztás mellett is képes a benzineseknél jobb menetteljesítményre. Ennek azonban ára van: azonos felszereltség mellett kereken 500 ezer forinttal drágább a szintén 110 lovas benzinesnél.