A projekt költségvetése mintegy 1 milliárd forint, amelyet az Európai Unió PHARE programja és a magyar költségvetés 50-50 százalékos arányban támogat. A program célja, hogy a vállalkozások részére információkat és ismereteket nyújtson az elektronikus kereskedelem és az elektronikus üzlet alapjaival és működésével kapcsolatban.
A miniszter szavai szerint a program keretében általános és specifikus oktatáson mintegy ezer kis- és középvállalkozónak lesz alkalma megismerni az elektronikus kereskedelem lehetőségeit, valamint a vállalkozásoknál tartott műhelymunka révén saját e-stratégiáját elkészíteni. Ezt követően pedig a tanácsadási szolgáltatások keretében több mint 200 cég alakíthatja ki részletes stratégiáját, és a megvalósításhoz szükséges terveket.
A stratégiával és tervekkel rendelkező cégek sikerrel pályázhatnak a finanszírozási lehetőségekre is. A projekt keretében igénybe vett oktatási, tréning és tanácsadói szolgáltatások a kis- és középvállalkozások részére ingyenesek.
Csillag István közölte: Magyarországon az e-kereskedelem még gyerekcipőben jár, alacsony az aránya azoknak a kis- és középvállalkozásoknak, amelyek részt vesznek az e-kereskedelemben.
“Azon túl, hogy az Európai Unióban jelentős új piacokat tudnak szerezni az ember- és pénzigényes szervezetek létrehozása nélkül, az elektronikus kereskedelem jelentősége, hogy eszközei fegyelmezett, átlátható üzletvitelt követelnek meg” – mondta Csillag István. A miniszter közölte: az elektronikus kereskedelem alkalmazásával ugrásszerűen emelkedhet a cégek versenyképessége.
Jürgen Köppen, az Európai Bizottság magyarországi delegációjának vezetője közölte: az európai gazdaság alapja a kis- és középvállalkozói szektor. Elmondta: a 15 tagállamból álló unióban mintegy 20 millió kis- és középvállalkozás működik, ezek biztosítják a munkahelyek kétharmadát. Jürgen Köppen kijelentette: az e-kereskedelem sok problémára nyújthat megoldást, elsősorban a kis- és középvállalkozásoknak. Példaként említette a marketing költségek csökkentését.