Az úfcéből fogják fizetni az Alföldi Konceszsziós Autópálya (AKA) Rt.-nek a rendelkezésreállási díjat. Ehhez azonban módosítani kell az útfenntartási és -fejlesztési célelő-irányzatról szóló rendeletet.
Az úfce a mintegy 30 ezer kilométernyi állami tulajdonú közút fenntartására és fejlesztésére szolgál. Ezekre azonban az utóbbi években mindig a szükségesnél kevesebb jutott, ami általában a szinten tartásukra sem volt elegendő. Az idei költségvetésben közel 86,5 milliárd forintot szavaztak meg, de nem tudni, hogy mennyivel csökkenti ezt majd a gazdasági tárcát összességében 36 milliárd forinttal érintő takarékossági csomag. Az AKA-nak fizetendő rendelkezésreállási díj azonban mindenképpen terheli, ami a Világgazdaság értesülései szerint az idén mintegy 12 milliárd forint. Összehasonlításképpen: a 19 közútkezelő kht.-nek a 30 ezer kilométeres hálózatra jutó összfelújítási kerete 8,8 milliárd forint.
Az M5-ös kapcsán a szaktárcának az úfce felhasználásával kapcsolatos rendeletén kívül módosítania kell a díjrendeletét is. Ez azonban csak formai változás, mivel az egységes matricarendszerben és így a szaktárca azzal kapcsolatos rendeletében nem szerepel az M5-ös.