Úszik a szponzorációs felkérésekben a pekingi olimpia legnagyobb sztárja, Michael Phelps. A sportoló már jelenleg is mintegy fél tucat vállalat hirdetéseiben látható, így többek között az Omega, a PowerBar, az AT&T vagy a Visa is reklámoz az úszófenoménnal. A Speedót a hírek szerint a sportszergyártók közül a Nike váltja a jövőben, amely több mint 40 millió dolláros szerződést ajánlott a fiatalembernek.
A szponzoroknál is tarol (Fotó: MTI)
Kukoricapehely-háború
Amerikai szponzorációs körökben a legnagyobb meglepetést a Kellogg’s bejelentése váltotta ki: a sportoló a Corn Flakes és Frosted Flakes kukoricapelyhes dobozokról mosolyog a vásárlókra az idei esztendőben. A megrökönyödést nem a termék, hanem a vállalat neve okozta, mivel a Phelps kaliberű sportolók a konkurens General Mills Wheaties dobozán szoktak feltűnni. A vállalatot azonban riválisa megelőzte ajánlatával. Ugyan a szerződés összege nem publikus, a Kellogg’s csupán a Frostes Flakes reklámjára több mint 11 millió dollárt áldozott 2007-ben.
Kínát nem nyerte meg
Phelps tévés babérokra is tör. Felkérték, hogy szerepeljen az egyik legnézettebb amerikai show-ban, a ’Saturday Nith Live’-ban, valamint az MTV Video Music Awardsban is. A hatalmas siker és a felkérések ellenére néhány reklámszakember úgy véli, Phelps Kínában soha nem lesz eladható reklámarc. A sportoló legnagyobb „hibája”, hogy nem kínai születésű, de negatívumként sorolták fel azt is, hogy a kínai állami televíziónak rövid interjút adott, ami nem keltett szimpátiát iránta a kínaiakban.