Az óváshoz eredetileg a BMW-Sauber is csatlakozott, ennek a csapatnak a beadványát azonban formai hibákra hivatkozva elutasították.
A vitát az robbantotta ki, hogy a Toyota, a Williams és a Brawn GP a többiektől eltérően értelmezte a diffúzorokra vonatkozó műszaki előírásokat, s ezzel a riválisok szerint előnyhöz juthat.
Max Mosley, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke ugyanakkor korábban azt mondta: az FIA semmi kivetnivalót sem talált a Toyota és a Williams által alkalmazott megoldásban, azok nagyon ügyes találmányok, és megfelelnek a 2009-es új szabályoknak.
„Valószínűleg másképpen értelmezzük a szabályokat, és nem látjuk bennük azoknak a megoldásoknak a lehetőségét, amelyeket ez a három csapat használ” – mondta Mario Theissen BMW-főnök, hozzátéve: arra számítanak, hogy az FIA péntekig, az első edzéslehetőségig reagál a beadványokra.
A melbourne-i versenyigazgató, Charlie Whiting egyébként szabályosnak ítélte az érintett három csapat hátsó légterelőit, amelyekkel a szakértők szerint körönként 0,5 mp-cel gyorsabbak lehetnek az autók.
A három versenybíró elutasító határozata ellen a FIA párizsi fellebbviteli bíróságánál lehet fellebbezni.