Élet-Stílus

Iskolakezdésre beáll a város

A szeptemberi tanévnyitóval megérkezik az év legdurvább közlekedési szezonja is. Az amúgy sem könnyű időszakot most olyan beruházások nehezítik, amelyek a város egy-egy kulcsfontosságú pontján zajlanak.

Az iskolaszezon önmagában húsz-harminc százalékos forgalomnövekedést generál a nyárihoz képest, ehhez társulnak felújítási összeállításunk szereplői. Hogy mire is számíthatunk, legyen elég annyi, hogy a harcedzett Demszky Gábor is úgy nyilatkozott, a legkeményebb másfél év következik.

A Budai alsó rakpart ebben az évben gyakorlatilag teljes hosszában zárva lesz a főgyűjtőcsatorna építése miatt. A már májusban lezárt déli szakaszhoz pár hete csatlakozott az Erzsébet híd és a Margit híd közötti rész novemberig tartó lezárással, és az ettől északra lévő Mozaik utcáig tartó szakasz jövő év októberig tartóan.

A főgyűjtőcsatorna mellett viszont mellékcsatornákat is építeni kell ezért a rakparthoz közeli utcákban is vannak útlezárások: a Liptay utca (a Bem térnél) félpályás lezárása már július vége óta tart. Ugyancsak munkagépek dolgoznak október végéig a Krisztina körút Dózsa György tér és Szarvas tér közötti szakaszán is. Emiatt viszont az Attila út lett kétirányúsítva.

A Margit híd

A legnagyobb megpróbáltatás minden bizonnyal a Margit híd felújítása lesz. A kivitelezés október 30-án indul, és jövő januártól egészen 2010 májusáig nem lehet majd autóval átkelni a hídon. A 4-6-os villamosok és a BKV-buszok legalább közlekednek majd.

Klikk a nagyításhoz

Klikk a nagyításhoz

Jó hír talán, hogy lesz egy új fel- és lehajtó a rakpartra a Margit híd budai hídfőjéhez közel, az Üstökös utcánál. Az átalakítás lehetővé teszi, hogy az észak-budai területek forgalmának egy része ezután az alsó rakparton haladhasson (a 4,7 méternél magasabb nehéz tehergépjárművek is elférnek majd a Margit híd alatt).

Legyen ön is Fn tudósító

Mindenki azt várta, hogy ma reggel képtelenség lesz közlekedni Budapesten. Egy tudósítonk riportja szerint inkább vadászni kellett a kocsisorokra.

Képek dugók nélkül (forrás: FN tudósító)

Hova lettek? (forrás: FN tudósító)

A híd felújítása és a főgyűjtőcsatorna építése miatt a budai oldal fog leginkább szenvedni, azonban a pesti oldal sem lesz mentes az akadályoktól. A konkrét lezárásokról még nem lehet sokat tudni, azokat majd a felújítás kivitelezője és a kivitelezés technológiájának minden részlete után hozzák nyilvánosságra. Várhatóan helyi, ideiglenes lezárásokra szükség lesz a pesti oldalon is (pl. az állványzat építésekor vagy a hídfő javításakor), de előreláthatólag hosszabb távon nem lesz lezárás – ígérik a Fővárosi Önkormányzat részéről.

A Szabadság híd

A több mint egy éve tartó felújítás után a jelen állás szerint idén december 20-ára fejeződnek be a villamosközlekedést érintő munkák a hídon. Ennek köszönhetően mind a hídon, mind a kiskörúton még idén forgalomba helyezhető a 47-es és 49-es villamos.

Klikk a nagyításhoz

Klikk a nagyításhoz

A közúti forgalmat azonban csak 2009 májusában engedhetik rá a hídra, ekkorra lesznek kész a 2-es villamos aluljárójának munkálatai és a Fővám téren az útépítés.

További “apróságok”

Kényes pontja a fővárosnak a Thököly út is, amely régóta a legrosszabb állapotú főút. Felújítása némi huzavona után jövőre tényleg megkezdődik, először a Dózsa György út és a Hungária körút között, majd a Hungária körút és a Nagy Lajos király út között. A fővárostól kapott tájékoztatás szerint a forgalmat szeretnék fenntartani, ha máshogy nem lehetséges, akkor ideiglenes jelzőlámpák alkalmazásával.

Ezek csak a legnagyobb munkák, mellettük zajlik a Podmaniczky-program is, amelynek keretében idén 35 kilométernyi fővárosi útszakasz újul meg. Az idei útfelújítások 1. üteme az előzetes terveknek megfelelően halad – közölték a fővárosnál – iskolakezdésig 16 útszakaszon fejeződnek be a munkák, hármon szeptember első hetében végeznek, és további 19 helyszínen indul majd még munka.

Iskolakezdésre beáll a város 4

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik