Élet-Stílus

Talmácsi a világbajnok

A magyar motoros hihetetlen izgalmak közepette megnyerte a gyorsaságimotoros-világbajnokságot a 125-ös géposztályban, miután az idényzáró Valenciai Nagydíjon a második helyen végzett a nagy rivális Hector Faubel mögött.

Talmácsi tíz pont előnnyel érkezett a futamra, és egész hétvégén remekül teljesített. A szabadedzéseken is jól ment, ráadásul pályacsúccsal szerezte meg az első rajtkockát, ami kimondottan idegesítette Faubelt, akit pedig több mint százezren buzdítottak a Ricardo Tormo pályán. Talmácsi miatt közel ezren utaztak el Magyarországról. A versenyzőket és a 150 ezer nézőt remek, napsütéses idő fogadta, felhő nem volt az égen, nem kellett tartani esőtől. Faubelnek kockáztatnia kellett, hiszen még egy első hely sem biztos, hogy vb-címet ért volna számára.

A rajt nem sikerült

Az Aspar csapat magyar pilótája a rajtot szokásához híven elrontotta, de a második körben élre állt. Elképesztő tempót diktált a magyar, és hamar el is lépett a mezőnytől, Faubel körökön keresztül a harmadik-negyedik helyen motorozott.


Talmácsi a világbajnok 1

Az újdonsült világbajnok (MTI)


A hazai pályán szereplő spanyolnak nem volt veszítenivalója, és előbb feljött a második helyre, majd szépen lassan elkezdett felzárkózni Talmára. A 16. körben meg is előzte Faubel a célegyenesben, de a vébééllovas rögtön kontrázott. Faubel taktikája nyilván az volt, hogy Talmácsi elé kerül, és megpróbálja lassítani a riválist, hogy a többiek (Pasini, Pesek, Gadea, Nieto) csatlakozzanak az élen álló duóhoz.

Faubel mindent megpróbált

A stratégia be is jött, a két pilóta öldöklő harcot vívott, olykor összeakadtak, és beintettek egymásnak. Az állandó oda-vissza előzgetések miatt a verseny végére megérkeztek a többiek Talmácsiék mögé, akinek arra kellett figyelnie, hogy Faubel győzelme esetén dobogós helyen végezzen, akkor biztosan övé a világbajnoki cím.

Gadea az utolsó körökben Talmáékkal együtt motorozott, a többiek viszont nem tudtak beleszólni a dobogós helyekért folyó harcba. Hárman folytatták az öldöklő küzdelmet, többször is balesetveszélyes szituációban. Még az utolsó kanyarban is benne volt a levegőben egy esetleges bukás, Talmácsi azonban inkább nem rizikózott, és elengedte a rendkívülien agresszív Faubelt. Végül a második helyen hozta be a motorját, ezzel bebiztosítva az első magyar világbajnoki címet.

Hector nem mindig volt korrekt

Talmácsi a verseny utáni így értékelt: “Fantasztikus, fantasztikus, fantasztikus!!! Alig tudom elmondani, mit érzek. Nagyszerű verseny volt, és egy remek szezonon vagyunk túl. Megpróbáltam csak magammal foglalkozni, kanyarról kanyarra összpontosítani. Hector nem volt mindig korrekt, nekem is ugyanolyan erős motorom volt, amikor előzött, olykor megpróbált leszorítani. De azt mondom, ez még mindig belefér, nem lépett át egy határt. Ezzel együtt gratulálok neki, mert nagyon jó versenyző, és sok sikert kívánok neki a 250 kcm-esek között. Szeretnék köszönetet mondani a csapatnak, a támogatóimnak és a szurkolóimnak. Nagyszerű volt ez a hétvége. Éreztem, hogy jó formában vagyok, és meg tudom csinálni! A végén már nem akartam túlvállalni. Szép lett volna Valenciában is nyerni, de a világbajnoki címhez elég volt a második hely is. Olyan gépem volt, ami mindenképpen alkalmas, hogy vb-t lehessen vele nyerni.”

Talmácsi kedden 12:05 órakor érkezik meg Budapestre, a Ferihegy 2/B-re, a müncheni járattal.

Valenciai GP
125 kcm:
1. Hector Faubel (spanyol, Aprilia) 40:14.228 p
2. Talmácsi Gábor (Aprilia) 0.185 mp hátrány
3. Sergio Gadea (spanyol, Aprilia) 0.286 mp h.
4. Mattia Pasini (olasz, Aprilia) 0.826 mp h.
5. Lukas Pesek (cseh, Derbi) 0.878 mp h.
6. Esteve Rabat (spanyol, Honda) 5.850 mp h.
… 29. Győrfi Alen (Aprilia) 1:38.850 p h.

A pontverseny végeredménye:
1. Talmácsi Gábor 282 pont
2. Hector Faubel 277
3. Kojama Tomojosi (japán, KTM) 193
4. Lukas Pesek 182
5. Mattia Pasini 174
6. Simone Corsi (olasz, Aprilia) 168

250 kcm:
1. Mika Kallio (finn, KTM 43:28.349 p
2. Alex de Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 43:28.720
3. Alex Debon (spanyol, Aprilia) 43:35.146
4. Andrea Dovizioso (olasz, Honda) 43:35.229
5. Hector Barbera (spanyol, Aprilia) 43:41.116
6. Julian Simon (spanyol, Honda 43:41.379
…23. Tóth Imre (Aprilia) 1 kör hátrány

A pontverseny végeredménye:
1. Jorge Lorenzo (spanyol, Aprilia) 312 pont
2. Andrea Dovizioso 260
3. Alex de Angelis 235
4. Alvaro Bautista 181
5. Hector Barbera 177
6. Aojama Hirosi (japán, KTM 160)
…28. Tóth Imre 2

MotoGP:
1. Dani Pedrosa (spanyol, Honda) 46:43.533 p
2. Casey Stoner (ausztrál, Ducati) 46:48.980
3. John Hopkins (amerikai, Suzuki) 47:03.937
4. Marco Melandri (olasz, Honda) 47:08.360
5. Loris Capirossi (olasz, Ducati) 47:09.337
6. Chris Vermeulen (ausztrál, Suzuki) 47:09.395

A pontverseny végeredménye:
1. Casey Stoner 367
2. Dani Pedrosa 242
3. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) 241
4. John Hopkins 189
5. Marco Melandri 187
6. Chris Vermeulen 179

—-Portré, pályafutás, idei eredmények—-

Talmácsi Gábor

Születési hely, idő: Budapest 1981. május 28.
Súly: 62 kg (versenysúly: 59 kg)
Magasság: 164 cm
Csapatok: PEV ADAC Sachsen Honda, Racing Service, Italjet Team, Exalt Cycle Aprilia, Semprucci Malaguti Racing, RedBull KTM, Honda Humangest, Bancaja Aspar
Motor: Aprilia
Első gyorsaságimotoros-vb-futam: Cseh Nagydíj, 2000
Első futamgyőzelem: Olasz Nagydíj, 2005
Első időmérő első hely: Japán Nagydíj, 2005
Első leggyorsabb kör: Malajziai Nagydíj, 2005
Legjobb eredménye összetettben: vb-1., 2007
Futamgyőzelmek száma: 6
2. helyezések: 7
3. helyezések: 3
Időmérő első hely: 6 alkalom
Leggyorsabb kör: 7 alkalom

Pályafutás:
1985-1992: magyar minimotor-bajnokság
1992-1994: 80 kcm, országos bajnokság
1995: 125 kcm, magyar bajnokság, 2. hely
1996: 125 kcm, magyar bajnokság, 3. hely
1997-1999: 125 kcm, Európa-bajnoki részvétel
2000: 125 kcm, Európa-bajnokság, 5. helyezett
2001: 125 kcm, világbajnokság, 18. helyezett (Racing Service, Honda) – 34 világbajnoki pont
2002: 125 kcm, világbajnokság, 22. helyezett (Italjet Team, Honda) – 20 pont
2003: 125 kcm, világbajnokság, 14. helyezett (Exalt Cycle, Aprilia) – 70 pont
2004: 125 kcm, világbajnokság, 17. helyezett (Semprucci, Malaguti) – 43 pont
2005: 125 kcm, világbajnokság, 3. helyezett (Red Bull, KTM) – 198 pont
2006: 125 kcm, világbajnokság, 7. helyezett (Honda Humangest, Honda) – 119 pont
2007: 125 kcm, világbajnokság, 1. helyezett (Bancaja Aspar Team, Aprilia) – 282 pont

A 2007-es esztendőben elért eredményei:
Katari GP: 2. hely
Spanyol GP: 1.
Török GP: 5.
Kínai GP: 4.
Francia GP: 4.
Olasz GP: 4.
Katalán GP: 2.
Brit GP: kiesett
Holland GP: 3.
Német GP: 1.
Cseh GP: 4.
San Marinó-i GP: 2.
Portugál GP: 2.
Japán GP: 2.
Ausztrál GP: 8.
Malajziai GP: 1.
Valanciai GP: 2

Ajánlott videó

Olvasói sztorik