A kétemeletes légi jármű, amely a világ legnagyobb utasszállítója, hétfőn indult útjára az Airbus központjából, a délnyugat-franciaországi Toulouse-ból. A repülőgép október 25-től a Szingapúr–Sydney járaton közlekedik majd.
Már nincs szabad hely
A szingapúri légitársaság már eladta az összes jegyet az első útra, az 1,25 millió dolláros bevételt jótékonysági célra fordítja. Az első, menetrend szerint közlekedő A380-as repülőgépet 471 utas szállítására rendelték meg. A luxusosztályon 12 ülőhelyet, a business osztályon 60 férőhelyet alakítottak ki. A turistaosztályon 399 fő utazhat.
A légitársaság a Sydney–Szingapúr útvonalon három Boeing 747-40 típusú repülőgépet üzemeltet, ezek egyikét váltja ki a hamarosan leszállításra kerülő Airbus-szal.
A franciák is kapnak
Korábbi közlések szerint a soron következő gépek, amelyeket rendre a Singapore Airlines, az Emirates Airlines és a Qantas kap majd, menetrend szerint készülnek. Az Air France 2009 nyarán veheti át az első A380-ast. Az Air France lesz az új Airbus első európai üzemeltetője.
Kényelemben nem fukarkodik az Airbus (forrás:bornrich.org)
Komfortosabb és „zöldebb”
A korábbi modelleknél tisztább, „zöldebb”, csendesebb és ötletesebben megtervezett A380-as új mérföldköve a légi közlekedésnek és a környezet védelmének egyaránt. Üzemanyag-hatékonysága egy utasra számítva egy kis személyautóéval vetekszik.
Jelenleg – és nagy valószínűséggel még egy jó ideig – a legcsendesebb nagy utasszállító, rövidebb fel- és leszállópályát igényel. A repülések számának emelése nélkül lesz képes növelni az utaslétszámot, ideális megoldás lehet a túlterhelt repülőterek számára. Jellemzően 525 utasnak nyújt majd mindhárom osztályán eddig példa nélküli komfortot, de a charterjáratokon egyszerre több mint nyolcszáz utas foglalhat majd helyet.