Élet-Stílus

Hamilton – érettségből jeles

Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) nyerte vasárnap a 22. Magyar Nagydíjat, az 58. Forma-1-es gyorsasági világbajnokság tizenegyedik futamát. A Hungaroringen a vb-újonc érett versenyzéssel rukkolt elő.

A brit pilóta mögött a finn Kimi Räikkönnen (Ferrari) és a német Nick Heidfeld (BMW-Sauber) léphetett fel a dobogóra.


Az már a rajt előtt eldőlt, hogy Hamilton legnagyobb ellenfele ezúttal nem csapattársa lesz – hisz a szombati affér miatt a címvédő Fernando Alonso öt helyes rajtbüntetést kapott, s így csak a hatodikként leshette az elalvó jelzést. Viszont Heidfeld és Räikkönen mindenre készen várt, hátha hibázik az élről induló. Nem hibázott.


Räikkönen volt a rajt nyertese


Maga a start gond nélkül zajlott le: Hamilton megtartotta vezető pozícióját, Räikkönen ellenben megelőzte a pálya porosabb oldaláról rajtoló Heidfeldet és felzárkózott a brit mögé. A német ugyan a legjobb startolók közé tartozik, az esetnél viszont rendesen elámult, s agresszivitásból sem vizsgázott jelesre, hiszen meg sem próbálta támadni a finnt. Heidfeld mögött is jókora kalamajka alakult ki, hisz Alonso jobbra sodródott, s mivel felgyűlt előtte a „tömeg” kénytelen volt lassítani, így a mögüle induló Kubica is elporzott mellette.


A spanyol az első kört a hetedik helyen zárta, ám ekkor újabb pozíciót vesztett, mivel a célegyenes ráfordítójában túl keményen támadta Kubicát, s ebből kisodródás, valamint Webber elengedése lett a kifejlet.

A McLaren erejét jelezte, hogy a kétszeres világbajnok hamar letudta az ausztrált és a lengyelt is. Az ötödik kör után Hamilton már 3.5 mp-cel vezetett Räikkönen előtt, Alonso viszont felzárkózott Ralf Schumacher (Toyota) mögé és a hatodik helyen robogott. Hol a finn, hol pedig a brit érte el a legjobb köridőt, ám a sorrend nem változott.


Jól taktikázott a McLaren


Az élbolyból Alonso a 17. körben ment ki kerékcserére. Rengeteg üzemanyagot kapott, hisz a csapat ráeszmélt, hogy megelőzni nem tudja a Toyota németjét, ellenben egy jó taktikával legyűrheti. Később kiderült, hogy jól kalkuláltak a McLarennél. Egy körrel később Hamilton és Räikkönen együtt érkezett a szervizelésre – Hamilton kapta a több üzemanyagot, azaz várható volt, hogy amennyiben a ferraris nem előzi meg, utóbbihoz képest el tudja majd csúsztatni kiállását, s a gyors autóval meglóghat. Ez a wokingi számítás is bejött.


A táv egyharmadánál semmi sem változott: továbbra is Hamilton vezette a mezőnyt, mögötte Räikkönen, majd Heidfeld következett, Alonso pedig szenvedett Ralf Schumacher mögött a hetedik helyen. Tovább folytatódott a párharc Räikkönen és Hamilton között, a finn ott lihegett a brit nyakán, ám az nem adott lehetőséget riválisának az előzésre.

Felemás brit nap: győzelem és kiesések


Féltávnál Hamilton, Räikkönen, Heidfeld, Kubica, Schumacher, Alonso, Webber, Rosberg volt a pontszerzők sorrendje – időközben, pontosan harminchárom körrel a leintés előtt a tavalyi győztes brit Jenson Button (Honda) műszaki hiba miatt kiállt. Nem sokkal később honfitársa, Anthony Davidson (Super Aguri-Honda) is kipördült, a lehető legrosszabb helyen úgy, hogy az autó orra a kanyar aszfaltján vesztegelt. Szerencsére a pályamunkások el tudták tolni az autót, így nem a biztonsági autó okozta galiba döntött.


Még 24 kör volt hátra, amikor Räikkönen utoljára boxba hajtott – Hamilton viszont még maradt három kört és visszajött az első helyre. Bár a finn jelentősen faragott hátrányából, csak megközelíteni tudta riválisát, támadni nem. Mögöttük a Ralf Schumachert a remek csapattaktikának köszönhetően megelőző Alonso kezdte üldözni Heidfeldet, a rajtnál elmélázó német azonban nem tett neki szívességet, s mindannyiszor visszaverte a spanyol tessék-lássék próbálkozásait.


Az éllovas Hamilton – rajt-cél győzelmet aratva – a vb-pontversenyben hét pontra növelte előnyét Alonsóval szemben, míg Räikkönen 20 pont távolságból követi a duót. Az összetett negyedik helyezettje, Felipe Massa az időmérőhöz hasonló versenyt zárt, csak küszködött autójával. Remekelt azonban a BMW, hisz a dobogóra álló Heideld mellett Kubica lett az ötödik.


A dobogósok nyilatkozatai


Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes):
“Nagyszerű hétvége volt, nagyon kemény munkát végzett a csapat az autóval, és jó érzés volt, hogy a nehéz pillanatokban is megmaradt az egységünk. Maga a verseny elképesztően nehéz volt, hiszen Kimi végig szorosan mögöttem jött. Nehéz volt megtartani az első helyemet, de fantasztikus érzés volt nyerni, élveztem a küzdelmet.”


Kimi Räikkönen (Ferrari):
“Már az elején megpróbáltam minél közelebb kerülni Lewishoz, de nem voltam elég gyors ahhoz, hogy megelőzzem. Arra vártam, hogy hibázzon, de nem tette meg nekem ezt a szívességet. Jól ment az autóm, elégedett vagyok az eredménnyel.”


Nick Heidfeld (BMW-Sauber):
“Fantasztikus érzés másodszor is a pódiumon állni. Remélem, hasonlóan folytatom majd. A verseny vége felé láttam, hogy Fernando Alonso egyre közelebb kerül hozzám, de nem adhattam már fel ezt a harmadik helyet.”


Forma-1 Magyar Nagydíj 2007


Végeredmény:
1. Lewis Hamilton (brit, McLaren-Mercedes)
2. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) +0.7
3. Nick Heidfeld (német, BMW) +43.1
4. Fernando Alonso (spanyol, McLaren-Mercedes) +44.8
5. Robert Kubica (lengyel, BMW) +47.6
6. Ralf Schumacher (német, Toyota) +50.6
7. Nico Rosberg (német, Williams-Toyota) +59.1
8. Heikki Kovalainen (finn, Renault) +68.1
9. Mark Webber (ausztrál, Red Bull-Renault) +76.3
10. Jarno Trulli (olasz, Toyota) +1 kör
11. David Coulthard (brit, Red Bull-Renault) +1 kör
12. Giancarlo Fisichella (olasz, Renault) +1 kör
13. Felipe Massa (brazil, Ferrari) +1 kör
14. Alexander Wurz (osztrák, Williams-Toyota) +1 kör
15. Takuma Szato (japán, Super Aguri-Honda) +1 kör
16. Sebastian Vettel (német, STR-Ferrari) +1 kör
17. Adrian Sutil (német, Spyker-Ferrari) +2 kör
18. Rubens Barrichello (brazil, Honda) +2 kör
feladta – Vitantonio Liuzzi (olasz, STR-Ferrari) +28 kör
feladta – Anthony Davidson (brit, Super Aguri-Honda) +29 kör
feladta – Jenson Button (brit, Honda) +35 kör
feladta – Szakon Jamamoto (japán, Spyker-Ferrari) +66 kör


Az összetett állása
Pilóták:

1. Hamilton 80, 2. Alonso 73, 3. Räikkönen 60, 4. Massa 59, 5. Heidfeld 42, 6. Kubica 28, 7. Fisichella 17, 8. Kovalainen 16, 9. Wurz 13, 10. Coulthard és Webber 8-8, 12. Rosberg és Trulli 7-7, 14. Ralf Schumacher 5, 15. Szato 4, 16. Button és Vettel 1-1.
Konstruktőrök:
1 McLaren-Mercedes 138 (a Magyar Nagydíjon elért 15 pont nélkül), 2. Ferrari 119, 3. BMW 71, 4. Renault 33, 5. Williams-Toyota 20, 6. Red Bull-Renault 16, 7. Toyota 12, 8. Super Aguri-Honda 4, 9. Honda 1.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik