Pontverseny
Egyéni:
1. Alonso 126 pont
2. Schumacher 116
3. Massa 70
4. Fisichella 69
5. Räikkönen 61
6. Button 50
Konstruktőri:
1. Renault 195 pont
2. Ferrari 186
3. McLaren 105
4. Honda 78
5. BMW-Sauber 36
6. Toyota 35
Villámgyors volt a címvédő
Többször túlvállalta magát, de végül megelőzte Ralf Schumachert is, feljött a harmadik helyre. Nem lassított, hanem gyorsult és ledolgozta hátrányát Massával szemben, majd miután mindketten tankoltak, a boxból kihajtva a ferraris elé került, aki beragadt Heidfeld mögé. Remekelt a spanyol világbajnok!
Végül ott álltak két kerékcsere után, hogy Schumacher az élen és körülbelül hat másodperces lemaradással követte őt a spanyol, a végső összecsapásra készültek. Ekkor jött a bumm! Lehet, hogy Ross Brawnék megijedtek Alonsótól és túlterhelték a motort? Ki tudja?
A Ferrarin volt a sor
De számolniuk kellett a hibával, hiszen Schumacher annak is köszönhette, hogy két futammal a vége előtt beérte pontban ellenfelét, hogy Alonso két futammal ezelőtt, az Olasz Nagydíjon ugyanilyen motorhiba miatt esett ki.
Az utolsó futamon, ha Schumacher győz, akkor Fernando Alonsónak elég egyetlen pontocska is, hogy megszerezze második
győzelme idén, pályafutása során ez a 15. elsősége.
Az időmérőn a Toyoták jobbak voltak, mint a Hondák, de végül a házi versenyt utóbbi csapat nyerte, miután Button mindkettőjüket megelőzte. Barrichello már az első körben a mezőny végére került miután a rajt után megsérült a versenyautója orrésze. Jól ment Kimi Räikkönen is, aki 11 helyről egészen az ötödikig jutott.
Nyilatkozatok
Fernando Alonso: A verseny elején úgy gondoltam, hogy nem vagyunk túl jó formában, de tudtam, hogy versenyképesek vagyunk. Vállaltam a kockázatot és leelőztem Jarno Trullit, kihasználtam az alkalmat, aztán Ralf autójával volt valami és ekkor õ mellette is elmentem. Aztán a boxban újra előrébb léptem.
A második részen arra gondoltam, hogy lehetséges megnyerni a versenyt, mert csak a felénél voltunk és csak öt másodpercre voltam Michaeltől. Majd mikor megláttam a pálya szélén, nem hittem el, amit látok, hogy a Ferrarinak mechanikai hibája van, nem sokszor lát ilyet az ember. Biztonsági játékot kell játszanunk, nem szabad túl nagy kockázatot vállalnunk Brazíliában, mert ugyanez megtörténhet velünk is.
Felipe Massa: Problémám volt a gumikkal, ezért már a 16. körben ki kellett állnom. Lassú defektem volt. Ezután viszont Heidfeld mögé kerültem, aki elég lassú volt, így elvesztettem a lehetőséget, hogy Fernando elé kerüljek. Gondot okozott a gumik szemcsésedése és szél is, de a Renault sebessége volt a döntő.
Giancarlo Fisichella: Nem indultam túl jól, mert pozíciót vesztettem Jarnóval szemben. Aztán próbáltam visszahozni az eredményt, jól ment a boxtaktika, jók voltak a gumik és kocsi is remek volt. Most azonban nem tudok örülni, mert elvesztettem a legjobb barátomat csütörtökön.
A 2006-os Japán Nagydíj végeredménye:
1. Alonso (spanyol, Renault) 1:23’53”
2. Massa (brazil, Ferrari) +0’16”
3. Fisichella (olasz, Renault) +0’23”
4. Button (angol, Honda) +0’34”
5. Räikkönen (finn, McLaren) +0’43”
6. Trulli (olasz, Toyota) +0’46
7. R.Schumacher (német, Toyota) +0’48
8. Heidfeld (német, BMW Sauber) +1’16”
9. Kubica (lengyel, BMW Sauber) +1’16”
10. Rosberg (német, Williams Cosworth) +1 kör
11. De la Rosa (spanyol, McLaren Mercedes) +1 kör
12. Barrichello (brazil, Honda) +1 kör
13. Doornbos (holland, RedBull) +1 kör
14. Liuzzi (olasz, Toro Rosso) +1 kör
15. Sato (japán, S. Aguri) +1 kör
16. Monteiro (portugál, Spyker) +2 kör
17. Yamamoto (japán, S. Aguri) +3 kör
Kiestek:
18. Speed (amerikai, Toro Rosso) +5 kör
19. Webber (ausztrál, Williams Cosworth) +14 kör
20. M.Schumacher (német, Ferrari) +17 kör
21. Coulthard (skót, RedBull) +18 kör
22. Albers (holland, Spyker) +33 kör