Élet-Stílus

Függönyakrobatika a Jövő Házában

A csütörtökön kezdődő Nemzetközi Cirkuszínház Fesztivál a az akrobatika és a színház ötvözetéből szöletett Új Cirkuszt állítja a középpontba.

A Jövő Házában zajló fesztivál három, a cirkuszt más-más oldalról megközelítő előadásból áll, az előadásokra szeptember 7-9-ig kerül sor. A leginkább a mozgásszínházzal rokon műfaj az emberi testet, és az azzal kifejezhető teljes érzelmi palettát helyezi középpontba, az üzenet akrobatika, légtornász számok, zsonglőrmutatványok és esetenként beszéd formájában hatol a nézőtérre. A látvány varázslatos, a történet pedig többféleképpen értelmezhető, akár az emberi mozdulatok.

Szerelmi történet eltérő magasságokban


Függönyakrobatika a Jövő Házában 1


Az olasz Milo E Olivia párosának előadása különösen ajánlott gyerekeknek is, a színházi, táncos és cirkuszi elemeket egyaránt tartalmazó történet mindenkit a székhez szögez, korosztálytól függetlenül.

Az előadás során látható cirkuszi elemek: létraakrobatika, talajakrobatika, légiakrobatika, buzogány- labda- diabolo zsonglőrködés.

A történet főhőse napi munkáját végzi a postán míg egy napon, amely addig semmiben sem különbözött a többitől, az egyik dobozból hősnőnk kerül elő és kezdetét veszi egy különleges szerelmi történet, mely több szinten zajlik, eltérő magasságokban. A színpadkép különböző tárgyakból áll össze egy stabil szerkezetté, amelyen zajlanak az egyébként lehetetlennek tűnő történések. Dobozok, létrák, csillár, börönd, világító tárgyak…. Majd egyensúlyozás 4 méter magasban, létraakrobatika, égig mászás fehér textilanyagon, tárgyak manipulálása és kézenállás.

Élő- és testbeszéd


Függönyakrobatika a Jövő Házában 2

A francia Prêt à Porter társulat előadásának címe:„Egy édes őrjöngés keserű története“. A szereplők a testbeszéd mellett az élőbeszédet is bevették eszköztárukba a keserédes történet bemutatásához.

Bertrand, a főszereplő egy gurulós fotelben ül és élete asszonyairól mesél. Ahogy a vallomás egyre bonyolultabbá válik, emlékképek sora tolul föl. A találkozások, az estélyek, a „baleset“, a bonyodalom és Bertrand egyre kevésbé uralja saját beszédfolyamát.

Ebben a hangulatban vezet el minket a társulat a színház és cirkusz határán lévő merész keveréket bemutató világba. Mindezt teszik viccesen és csiszolatlanul eredeti formában.

Légiakrobatika a válaszkeresésről


Függönyakrobatika a Jövő Házában 3

A Pavel Stourac rendező által vezetett Continuo Theater profi, nemzetközi színházi társulatának előadása igazi csemege a színház kedvelőinek, mert mesterien keverednek a színpadképbe a légiakrobatika elemei, vezetődik a történet fonala a mozgásszínházi jeleneteken keresztül.

Az előadásban látható cirkuszi elemek: légiakrobatika: trapéz, függöny/tissue, talajakrobatika. Remek példa ez a cirkuszszínház műfaján belül arra, hogy hogyan lehet a színház felől indulva közelíteni a cirkuszhoz.

“Az időfolyam” két idős emberről szóló történet, akiket az idősek otthonában hoz össze a sors. A darab az emberek szabadság, szeretet és repülés utáni sóvárgásáról szól. Még a törött láb és törékeny test sem ok arra, hogy feladják a válaszok keresését az örökös egzisztenciális kérdésekre az emberi élet értelméről, fájdalomról, szenvedésről és halálról, az emberi gyengeség legyőzésének módjait kutatva.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik