Timo Maas Németország egyik legbátrabban kísérletező DJ-je és remixere pályafutását egyből a hamburgi Tunnel rezidenseként alapozta meg, ahonnan egyenesen a New York-i Twillóba repült, és ezzel rögtön a nemzetközi klubélet közepébe csöppent. Nem volt szívbajos sosem, viszont annál tehetségesebb, így amellett, hogy saját labelje, a Four:Twenty Recordings égisze alatt a dance muzsika határait igyekszik minél messzebbre kitolni, a mainstream popbizniszben is nyakig benne van. Pöpec kis remixeket készített Madonna, Tori Amos, Kelis zenéire, valamint a Depeche Mode Enjoy The Silence-ére és a Placebo Twenty Yearsére is, sőt egy alkalommal ő volt a ceremóniamester Naomi Campbell születésnapi partiján.
A legutóbbi, Pictures (Képek) albuma magába sűríti mindazt, amit Timo az elmúlt években – azzal a bizonyos német precizitással – zenei munkásságában érvényesített, ugyanakkor kétségtelenül meglepő új ösvényeket jelöl ki a dance stílus számára. Az újítás ezúttal kifelé kacsingatásként értelmezendő, ugyanis a masszív hanganyag nélkülözi a táncparkettdöngölő ütemeket, viszont hangsúlyos szerepet kapott benne az alternatív és a rockmuzsika, valamint a hiphop is. Eredeti ötlet, nem vitás, a placebós Brian Molko, Neneh Cherry és Kelis vokáljai meg éppen, hogy elidegenítő effektusként hatnak, a végeredmény mégis meggyőző, agyas zene, ha nem is kifejezetten a táncparketten fogunk rá magunkba feledkezve mulatozni. Sebaj, készülnek majd hozzá remixek, és Timo táskájában biztos lesz ezúttal is jó néhány a régebbi klasszikusátiratok közül.