Jean-Arnold Vinois, az Európai Unió közlekedési biztosa levélben figyelmeztette a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) vezetését a magyar magánvasutak, és a MÁV közti esélyegyenlőség feltételeinek megteremtésére. A Népszabadság értesülései szerint a brüsszeli diplomata május 2-i keltezésű, tájékozódó jellegű, ám mégis formális uniós vizsgálat megindításával fenyegető levele hivatalosan egyelőre nem jutott el a címzetthez. Ennek ellenére a hírek szerint a minisztérium megkezdte az előkészületeket a vasúti törvény a MÁV és a magánvasutak viszonyát egyértelművé tevő módosítására.
A gazdasági tárca vasútszabályozásért felelős miniszteri biztosa szerint a magánvasút problémája azért került a brüsszeli közlekedési biztos asztalára, mert hazánkban nem alakult meg a vitás esetek rendezéséért felelős magyar vasúti hivatal. Véleménye szerint az EU közlekedési biztosa által kilátásba helyezett formális vizsgálat csak akkor kerülhető el, ha a május 15-i határidőre sikerül kielégítő választ adni egyes kérdésekre. Így például arra, hogy a szaktárca mit tesz az iparvágányok és kombinált terminálok egységes használati feltételeinek megteremtése érdekében. Emellett be kell mutatni azt is, milyen ütemterv szerint jön létre a vasútszabályozásért felelős, a MÁV-tól függetlenül működő vasúti hivatal.
A MÁV-on belül működő, mégis önálló vasúti hivatal létrehozását egyelőre megnehezíti, hogy az akár egymilliárdos költségeket az állami társaságnak kellene fedeznie. Azt csak találgatni lehet, pontosan milyen következményekkel járhat az uniós biztos magyarországi vizsgálódása. A legsúlyosabb esetben hazánk akár több millió eurós, tehát néhány milliárd forintos bírságot is kaphat.
„Amikor győzött, nem dicsekedett, amikor vesztett, nem keresett kifogásokat” – Rafa Nadal elbúcsúzott az aktív tenisztől
A spanyol lapok szerint méltatlan volt az utolsó mérkőzés egy ilyen legendához, akit az egész világ ünnepel.