Média

Nagyon jól ment az Axel Springernek

Az Axel Springer berlini főhadiszállása
Az Axel Springer berlini főhadiszállása
Közzététette harmadik negyedéves üzleti eredményeit a médiakonszern. Ez alapján felfelé módosították idei egész éves előrejelzésüket is.

Idén január és szeptember között 8,9 százalékkal haladta meg az Axel Springer (AS) bevétele a most közzétett gyorsjelentése alapján 2014. első kilenc hónapjának teljesítményét, míg az EBITDA (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) 8,8 százalékkal ugrott meg az előző év januártól szeptemberig tartó időszakához képest.  A cég kilenc hónap alatt 2372 millió euró bevételre tett szert, míg az EBITDA 396 millió euró volt.

Az aktuális üzleti év első kilenc hónap kedvező adatai alapján a cég egyúttal javította idei egész évre vonatkozó árbevételi előrejelzését, miközben a korábbi EBITDA becslést megerősítette.

A különösen kedvező eredményeket a cég a digitális területek folyamatos fejlődésének köszönheti. E terület jelentőségét jól mutatja, hogy ma már a cég bevételeinek 60, EBITDA-jának 70 százalékát adja.

Az EBITDA nagyon jelentősen nőtt a harmadik negyedben: a 2014 harmadik negyedévihez képest 32,2 százalékos emelkedésről van szó, köszönhetően többek között a nagyon kedvezően alakuló hirdetési bevételeknek és a fizetős online szolgáltatásoknak. Az árbevétel egyébként 7,3 százalékkal emelkedett, ha 2014. harmadik negyedévének hasonló adatához viszonyítjuk.

Dr. Mathias Döpfner, az AS vezérigazgatója közleményében azt írta, hogy az idei év egyértelműen a növekedésé. Elégedetten nyilatkozott a hirdetési bevételek alakulásáról, amellyel kapcsolatban további potenciált is lát, és az európai, különösen az angol nyelvű médiamárkák teljesítményéről is pozitívan szólt. Megemlítette, hogy a Business Insider felvásárlása révén az Axel Springer továbbra is piacvezető Európában elérés alapján, és eközben a cég a világ legnagyobb digitális kiadójává is felfejlődött.

Az AS az elmúlt kilenc hónapban valóban nem tétlenkedett. Szeptemberben jelentették be például a Business Insider felvásárlást, ami októberben már le is zárult. A Business Insider vezető digitális termék az üzleti és pénzügyi hírek terén az USA-ban. Az Axel Springer ugyancsak szeptemberben jelentett be együttműködést a Samsunggal új digitális média formátumok fejlesztéséről. Fejlesztésük eredményét, az UPDAY béta verzióját már be is mutatták, és várhatóan 2016-ban vezetik be a piacra.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik