Bárhol járunk, buszon, iskolában, munkahelyen egyaránt olyan szájkarate folyik a legjobb okostelefonok kérdéskörében, mint ahogy pár évtizede a Skoda-Dacia hitvitákat rendezték le az emberek. Ugyan azt nem állítjuk, hogy az a legjobb, amit a legtöbben választanak, de egy érvnek jó a többi között, így nézzük, melyik okostelefon-márkából talált gazdára a legtöbb az idei harmadik negyedévben. A TrendForce piackutató cég legfrissebb jelentéséből kiderül, hogy július elejétől szeptember végéig közel 333 millió okostelefon talált gazdára világszerte, ami 9 százalékos növekedést jelent az előző negyedévben regisztrált mintegy 305 milliós mennyiséghez képest. Most pedig jöjjön a rangsor!
Az okostelefon-szektort továbbra is a Samsung uralja: a dél-koreai gyártó jelenleg mintegy 24,6 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik, ami némi visszaesést jelent a három hónappal korábbi 26,7 százalékos részesedéshez képest. A második helyen az amerikai Apple tanyázik, melynek piacrésze a negyedév során 15,4 százalékról 13,7 százalékra csökkent, ezzel szemben a harmadik helyezett kínai Huawei 7,5 százalékról 8,4 százalékra tudott növekedni.
A negyedik pozíciót az 5,9 százalékról 5,7 százalékra rontott kínai Xiaomi tudhatja magáénak, az ötödik pedig az ugyancsak kínai Lenovo: a Motorolát nemrégiben bekebelezett vállalat 5,2 százalékról 5,7 százalékra javított. Most pedig jöhetnek a kommentek arról, hogy “hiába vesz a sok birka xy márkát, az attól még egy nagy nulla”, és hasonlók, mi átadjuk a terepet.