A vezető brit vasárnapi konzervatív lap szerint azonban az egyesülésig több szakaszon kell túljutnia a két cégnek ahhoz, hogy a piaci felügyelet ne emeljen kifogást, és annak a látszatnak az elkerülése végett is, hogy a francia légitársaság egyszerűen bekebelezi a hollandot. Az Air France piaci tőkeértéke 3,3 milliárd, a KLM-é 500 millió euró.
Az első szakasz az lenne, hogy a KLM csatlakozik az Air France vezette Sky Team nemzetközi légitársasági szövetséghez, amivel a holland cég utasainak közvetlen hozzáférése lesz az amerikai Delta Air Lines belső járathálózatához is. Ez azonban azzal jár, hogy a KLM-nek fel kell mondania a másik nagy amerikai céggel, a Northwest Airlines-szal régóta fennálló stratégiai szövetségét – áll a brit lap cikkében.
A holland kormány arra is garanciákat szeretne látni, hogy az amszterdami repülőtér nem értékelődik le Párizs javára. Az integrációhoz az is szükséges, hogy a francia kormány – amely részt vesz az egyesülési tárgyalásokban – építse le jelenleg 54 százalékos részesedését az Air France-ban, elkerülendő, hogy a KLM gyakorlatilag a francia állam többségi tulajdonába kerüljön – áll a cikkben.
Franciaország már korábban jelezte, hogy 20 százalék körüli szintre csökkentené részét a legnagyobb hazai légitársaságban. Még fél évvel ezelőtt is a KLM és az Air France egyesülését csapásként élte volna meg a British Airways, amely természetes európai stratégiai partnerét látta a holland cégben – írta a The Sunday Telegraph. Azóta azonban Rod Eddington, a brit légitársaság vezérigazgatója kijelentette, hogy a BA most már a spanyol Iberiát tekinti legközelebbi európai szövetségesének.
A lap által idézett elemzők szerint a holland-francia egyesülés az európai légi szállítási piac egészében konszolidációs hullámot indíthat el, ami “egyébként is rég esedékes lenne”.