A Médiatanács elfogadta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) tanulmánysorozatának legfrissebb jelentését, amely 2015 első félévének műsortámogatási gyakorlatát vizsgálta. Abból kiderül, továbbra is eltörpül a szponzoráció részesedése a hagyományos hirdetésekhez képest. A televíziók műsoridejük 0,06–1,29 százalékát használják e célra.
A vizsgált televíziók – RTL Klub, TV2, Duna TV, m1, m2, ATV, Story4, Viasat6 és a Viva – több mint egymillió műsorpercében több mint ezer cég csaknem 90 ezer támogatói üzenetét láthatták a nézők 437 műsorban, mintegy hat és fél ezer perc időtartamban.
A legtöbb műsoridőt vásárló támogató a Fundamenta-Lakáskassza Zrt. volt, amelyet a Huf-Bau építőipari cég és a Magyar Telekom követett. A legtöbb támogatást a TV2 időjárás-jelentése vonzotta, a második helyen végző RTL Klub Reflektor magazin és a bronzérmes Kalandor című műsorszám előtt. Az egy műsorszámra jutó szponzorcégek számában a TV2 Több mint testőr műsorszámra végzett az élen, 92 vállalkozás üzenete jutott el a nézőkhöz. Az RTL Klub 8:08 című reggeli műsorában 85 cég szerepelt, a TV2 Mokkájában 74 szponzor volt látható.
A televíziók emellett főként saját gyártású sorozatokhoz és infotainment típusú műsorokhoz kapcsoltak támogatói üzeneteket, a leggyakrabban a délelőtti idősávban, illetve a hét közepén. A teljes tanulmány itt olvasható.
A Médiatanács elutasította a Jobbik kifogását. A párt a kiegyensúlyozott tájékoztatást hiányolta a TV2 Tények című hírműsorának a Határvadászokat küldenek a határra című műsorrészéből, mondván, nem jelent meg álláspontja. A testület kiegyensúlyozottnak látta a tájékoztatást, mert a műsor több eltérő álláspontot is közölt, a Jobbik álláspontját pedig az érintett műsorszám adásba szerkesztése után hozta nyilvánosságra, “így az abban foglaltak megjelenítése nem volt elvárható a médiaszolgáltatótól”.