Közélet

700 forintos dugódíjjal rukkolt elő az LMP

Tarlós István még évi ötezer forintos díjban gondolkodott, az LMP azonban komplexebb javaslatot készített P+R parkolókkal és kiterjesztett Bubival.

Az LMP napi 700 forintos dugódíjat javasol a főváros tágan értelmezett belvárosi területeire a hétköznapi csúcsidőszakban, kiegészítve P+R parkolók építésével és a kerékpáros közlekedés fejlesztésével – közölte Csárdi Antal vasárnap.

A párt fővárosi képviselője elmondta: az LMP koncepciója szerint a pesti oldalon a Könyves Kálmán és a Hungária körút vonalán, a budai oldalon a budai körút vonalán belül kellene megfizetni a mindenkori vonaljegy kétszeresét. Ezen a területen belül csak hétköznap 7-19 óra között kellene fizetni. Szerinte semmilyen szakmai érv nem szól amellett, hogy hétvégén vagy hétköznap éjszaka is dugódíjat kelljen fizetni, ezzel fölöslegesen drágítva például az áruszállítást.

Kivételt képezne a budai alsó rakpart, emellett a javaslat szerint az M0-st újra díjmentessé tennék.

A koncepció része az is, hogy felgyorsítanák a P+R parkolók fejlesztését, és kiterjesztenék a BuBi-hálózatot a pesti és a budai oldalon egyaránt. Csárdi elmondta, elemzések szerint csomagjuk 20-25 százalékos forgalomcsökkenést eredményezne úgy, hogy alternatívát biztosít az autósoknak. A csökkenő forgalom miatt nemcsak a Nagykörút, de a Lánchíd is biciklisbaráttá válna – tette hozzá.

Az ellenzéki képviselő azt mondta, egy dugódíj legfontosabb feladata a forgalomszervezés, célja pedig a forgalom csökkentése és az egészséges környezethez való jog biztosítása. Ezekből semmit sem biztosít a városvezetés javaslata, hiszen

évi 5000 forintos díjért egy autóval sem fog kevesebb közlekedni a fővárosi utakon.

Az LMP javaslatával ezek a célok elérhetők szerinte.

A főpolgármester múlt pénteki sajtótájékoztatóján közölte: elkerülhetetlen a dugódíj bevezetése Budapesten. Tarlós István elmondta, jelenleg kétféle javaslat van. Az egyik szerint a főváros teljes területén alkalmaznának egy “Budapest-matricát”, aminek az éves ára 5000 forint, havi ára pedig 450-500 forint lenne. A másik javaslat egy kétlépcsős, kombinált rendszert irányoz elő, aminek lényege, hogy egy “szűkebben vett” belvárosi zónában egy második díjat is bevezetnének.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik