A napokban új szolgáltatást mutatott be a Google. A cég keresőjébe integrált megoldás segít elkerülni a zsúfolt boltokat; és bár arról nincs hír, hogy a sokat vitatott vasárnapi boltbezárás inspirálta volna, bizonyos, hogy a hazai vásárlók életét is nagyban megkönnyíti majd.
Az alkalmazás ugyanazokat az Android-felhasználók tartózkodási helyéről gyűjtött anonim adatokat hasznosítja, amelyeket a cég közlekedésinformációs, illetve dugófigyelő rendszere is használ – és ahhoz hasonlóan, a szofisztikált számítógépes algoritmusok becsléseire támaszkodik. A keresőcég azt reméli, hogy az általa szolgáltatott adatok segítenek megúszni a hosszas sorban állást, és így rengeteg időt, illetve bosszúságot spórolhat meg a felhasználóknak.
A Google tájékoztatása szerint elég rákeresni egy-egy adott bolt, szupermarket, áruház vagy közterület nevére, és a rendszer a hozzájuk tartozó információs kártyákon azonnal, órákra lebontva kilistázza az adatokat. Kíváncsian várjuk, hogy mennyire lesz megbízható az új megoldás; de egy dolog mindenesetre biztos: a Google megint kitalált egy piacvezető helyzetére építő, jópofa szolgáltatást, amit ráadásul nem lesz könnyű lemásolnia a versenytársainak.