A Google legendás fotós kocsijainak kilométerek tízezreit kell róniuk folyamatosan, hogy frissen tartsák a Street View szolgáltatást, azonban így sem sikerül mindig elég gyorsnak lenniük. Budapesten körülnézve jól látható, hogy korábban már befejezett vagy épp folyamatban lévő nagyprojekteknek nyomuk sincs az utcaképeken, amik néha évekkel korábban készültek, illene hát frissíteni őket. Ilyen időkapszulákat szedtünk össze, alájuk fotózva a mai állapotokat. Nosztalgiázzon Ön is a régi Kossuth téren vagy Rákóczi hídon!
Itt van mindjárt a Széll Kálmán tér, azaz az egykori Moszkva tér, ami itt még moszkvateresebben fest, mint most. Nyoma sincs a hatalmas munkagödröknek, a Várfok utcához épített felhajtónak, a tér szélén épülő betonmonstrumnak, szóval magának a tér ráncfelvarrásának. Minden a régi, zöldellnek a fák.
Millenáris Szélkapu néven pörgött le az a fontos projekt, ami levegőt biztosít a Margit körútnak a szmog helyett. Elbontották a Street View képen még látható iparminisztériumi tömböt, meg mögötte az egész egykori gyári komplexumot, az ultravastag betonnal épített melegpörgetővel együtt. Manapság egy nagy murvás parkoló a terület.
A II. kerület egyik fontos útja volt a Frankel Leó út, ahol a 17-es villamos is futott a megszüntetéséig. Jelenleg háztól házig szét van bombázva a Bécsi út belső részével együtt a fonódó villamos építése miatt. Ezt a kockaköves, paneles vágányzatból álló Frankelt már unokáink se fogják látni.
Szintén a fonódó miatt kellett pusztulnia a Batthyány tér egy szeletének, a Duna-parthoz közeli résznek. Ma már nem látni itt se villamos-végállomást, se aluljárót, csak a munkagépek dübörögnek nonstop. Ráadásul most a HÉV-et is lezárják statikai okokból (meg kell erősíteni az alagutat), emiatt itt is csúszhatnak a munkálatok.
A Várkert Bazár, mint tudjuk már majdnem elkészült, teljes pompájában fogadja a magyarság teljesítményein ámuló külföldi látogatókat. Azonban nem volt mindig kész a Bazár! A Street View megörökítette azokat az ősi időket, amikor a műemlékegyüttes még romhalmaz volt, amin az építők dolgoztak.
A legmeglepőbb túrásunk során a Kossuth Lajos tér lett: a nemzet főterének is nevezett placcon az itt készített képen még neki se álltak a munkának. Minden a régiben pompázik, az egész tér egy aszfaltrengeteg, amit néhány áthajtó autó és szomorú fa tagol csak. Ha nem lenne ott a Škoda a képen, az még a Kádár-korszakban is készülhetett volna.
Itt van aztán az 1-es villamos meghosszabbítása a Rákóczi hídon át, ami a Street View-n még majdnem csak az álom kategóriájába tartozik, bár láthatóak már a munkálatok. Manapság viszont villamosok használják az egykori Lágymányosi hidat, de itt még a múlt tapasztalható meg.
Ha már 1-es villamos, akkor megemlékezhetünk a XI. kerületi Hengermalom útról is, ahol az 1-es villamos véget ér jelenleg. A Street View-n azonban még megvannak a sávok közti fák és parkolók, és hiányoznak a vágányok, minden a régiben van.
Hogy kijjebb menjünk Pesten, megnéztük a már füvesített vágányokon surranó 3-as villamosok pályáját a kőbányai Kőrösi Csoma Sándor úton is. Egyes utcaképeken már látszanak a munkálatok, másokon azonban még mindig ugyanott vagyunk, ahol akár 1990-ben is lehettünk volna. A lehangoló télies táj csak rontja a miliőt.