Belföld

Lassul a hipermarketek forgalmának hazai bővülési üteme

Lassul a hipermarketek forgalmának hazai bővülési üteme, viszont előretörnek a 400 négyzetméteresnél kisebb eladóterű boltok – állapította meg a GfK. Kérdés, vajon a nagy boltok kapnak-e erőre ismét, vagy elcsábítják vevőiket a diszkontláncok. A várakozásokkal ellentétben nem szorultak vissza a kis üzletek - írja a Világgazdaság.

A hipermarketek legerőtelejsebben 1999-ben növelték forglamukat, majdnem megduplázva részesedésüket a napi fogyasztási cikkek forgalmából. Az akkor elért 9 százalék után 2000-ben 13 százalékos részarány következett, majd 17, míg tavaly 19 százalékkal részesedtek az élelmiszerek, háztartási vegyi áruk és kozmetikumok 19000 milliárd forintos forgalmából.

A GfK kérdésesnek tartja, hogy a szupermarketek vissza tudják-e szerezni akorábbi erősebb pozícióikat. Elképzelehtő ugyanis, hogy inkágb a diszkontok felé fordul az eddiginél több vásárló a Lidl lánc várható belépésével.

A szervezetlen érétkesítés még mindi érzékelhető súllyal bír a hazai kereskedelmeben. A piacok és utcai árusok forgalomrészesedése tartósan 4-5 százalék körül van, míg az egyéb csatornák, mint például a háznál történő eladás, lassanként háttérbe szorulnak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik