Akik mennek, azok főleg belföldön nyaralnak. A megkérdezettek csupán 15 százaléka tervez külföldi nyaralást, 3 százalék pedig Horvátországban nyaral, vagyis ez utóbbi minden ötödik megkérdezett külföldi úti célja.
A kutatásból az is kiderül, hogy a válaszadók közel 30 százaléka leginkább az árak összehasonlítása alapján dönt az utasbiztosításáról, de nem feltétlenül a legolcsóbb csomagot választja. Az ár alapján döntők 40 százaléka ugyanis a közép-árkategória mellett teszi le voksát; ezt a csomagot „biztonságosabbnak” tartják az alsó kategóriához képest.
A külföldre utazó magyarok 12 százaléka egyáltalán nem köt semmilyen utasbiztosítást. Akik igen, azok – más típusú biztosításkötésnél tapasztaltakhoz hasonlóan – több mint 30 százalékban még mindig az árak összevetése alapján hoznak döntést, de ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy a legolcsóbb megoldást keresnék, ugyanis a megkérdezettek több mint 40 százaléka a közép-árkategória mellett dönt. Nagyon árérzékeny a magyar piac, azonban pozitív tendencia, hogy növekszik azok száma, akik nem a legolcsóbb megoldást választják. Érdekes, hogy bár határozott emelkedést mutat az internetes kötések száma, de még mindig többen választják a klasszikus személyes kötést.