A Huawei szerint hamarosan eljön az “összekapcsolt autók” (interconnected cars) kora, amikor a járműveket olyan eszközökkel és alkalmazásokkal szerelik majd fel, amelyek képesek lesznek egymással, az emberrel és a környezetükkel is kommunikálni. Az összekapcsolt autók így biztonságosabbá teszik majd a vezetést, és megoldják a városok növekvő népessége miatt felmerülő közlekedési, forgalomszervezési kihívásokat.
“Az okostelefonok- és kiegészítők után a következő okoseszközök a járműveink lesznek” – mondta Richard Yu, a Huawei fogyasztói üzletágának vezérigazgatója. “Ezért a vállalat azon dolgozik, hogy létrehozzon egy olyan hálózati kommunikációs kapacitást, amely ezt megvalósítja” – tette hozzá. A Huawei az összekapcsolt autók fejlesztésének érdekében már az idei év első felében számos stratégiai együttműködést kötött, többek között olyan partnerekkel, mint a Volkswagen, a Mercedes Benz, vagy az Audi. Az utóbbi két gyártó az autók hálózati berendezésének részeként a Huawei által fejlesztett 4G-s kommunikációs modulokat használja majd. 2015 nyarától a Huawei legújabb partnere az összekapcsolt autók kifejlesztése területén a Shanghai GM, Kína egyik legbefolyásosabb közös vállalkozása, amely a Chevrolet, Buick és Cadillac márkájú autók gyártását és értékesítését végzi a világ legnépesebb országában. A megállapodás értelmében a Huawei telematikai megoldásait a Shanghai GM járműveibe is beépítik majd a jövőben.
Az egyik ilyen telematikai megoldás, amely kifejlesztésén a Huawei dolgozik, a T-BOX, amely 4G hálózaton biztosítja a kommunikációt az autó és a felhő számítástechnikai rendszer között. A T-BOX olyan funkciókat is ellát, mint az automatikus segítségnyújtás vészhelyzet esetén, vagy a hely alapú szolgáltatások és geo-lokáció. Segítségével a vezető akár távolból, mobiltelefonjával is “távirányíthatja” autóját, például beindíthatja a motort vagy kinyithatja a csomagtartót.
Okoseszközzel, például okoskarkötővel kombinálva a T-BOX képes lesz arra is, hogy érzékelje a sofőr fizikai állapotát, és amennyiben valamilyen rendellenességet észlel, figyelmeztesse őt. Így például ha a vezető fáradt, automatikus figyelmeztetést ad neki, azaz segít megelőzni az esetleges baleseteket. Szívbetegeknél pedig a karkötő érzékeli, ha vezetés közben hirtelen megnő a pulzusszám, és a T-BOX-on keresztül azonnal továbbítja az információt az autónak, amely riasztást ad ki vagy automatikusan lehúzódik az útról. A másik telematikai termék, a fejegység, az ember és a gép közötti kapcsolathoz biztosít felületet. Ez egy, a járműbe építhető szórakoztató és információs rendszer, amely képernyővel, navigációs funkcióval, rádióval, illetve DVD- és CD-lejátszóval is rendelkezik. Segítségével az autó vezetője akár útközben is értesülhet a legfrissebb hírekről, foglalhat szállást vagy jegyeket, vagy használhatja az online voice service-t.
A Telefónica spanyol telekommunikációs szolgáltató cég ipari jelentése szerint 2020 -ra az autók 90 százalékában lesz már internet. Mindez arra utal, hogy a hálózati kapcsolódás alapvető felszerelés lesz majd a jövő járműiben, mi pedig erősen bízhatunk abban, hogy a gyártók a maximális IT-biztonságról is gondoskodni fognak, hogy illetéktelenek vezetés közben nehogy meghackeljék a kocsinkat.