Belföld

Három szám, ami mindent elárul az új esztergomi vonatpályáról

vonat, szeged, MÁV (Array)
vonat, szeged, MÁV (Array)

3 év, 44 milliárd forint és 17 perc. Az első kettő, amennyibe került a felújítás, az utolsó pedig, amennyit nyertünk rajta – derül ki az Index cikkéből.

Az augusztus 20-án újrainduló 53 kilométeres Budapest-Esztergom vonal felújítása bő 3 évig tartott, és 44 milliárd forintba került, igaz, ez már az 1700 P+R és 500 B+R parkoló kiépítését is tartalmazza. A felújítás akkor lesz teljes, amikor a vonalat majd villamosítják is, erre a tervek szerint további két évet kell várni – írja az Index.

A MÁV augusztus végéig érvényes menetrendjéből az már mindenesetre látszik, hogy a korábban 90 perces út augusztus 20-tól 86 percre rövidül, amely ugyan csak 5 percet jelent. Viszont a szeptembertől csúcsidőben közlekedő, kevesebb helyen megálló “gyorsított” vonatokon már 73 perc alatt, 43 km/órás átlagsebességgel száguldhatunk majd végig, amely így már őrületes 17 perces nyereséget jelent.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. szerint a Pilis hegyei és a sűrűn lakott települések miatt kanyargós nyomvonal nem tesz lehetővé ennél gyorsabb haladást. További, kábé tízperces gyorsulásra csak a vonal 2017-re ígért villamosítása után, a Flirt motorvonatok üzembe állításakor lehet számítani. Ekkor a vonatok átlagos sebessége el fogja érni a szédületes 53 km/órát.

Olvasói sztorik