Nagyvilág

Eltűnt egy indonéz utasszállító repülőgép

repulogep-katasztrofa(210x140).jpg (Array)
repulogep-katasztrofa(210x140).jpg (Array)

Pápua környékén veszítette el a légi irányítás a kapcsolatot a repülővel.

A BBC szerint a repülőn 54-en tartózkodnak, ötfős személyzet, valamint 49 utas van, között öt gyerek. Mentő- és kutatóegységeket irányítottak az indonéziai hatóságok Pápua térségében. A közlekedési minisztérium szóvivője elmondta, harminchárom perccel a felszállás után szakadt meg a kapcsolat és a kommunikáció a pilótával.

Egy belföldi járatról van szó, a Trigana Air Service légitársaság gépéről. Indonézia legkeletibb tartománya, Pápua felett szakadt meg az összeköttetés az ATR 42-es típusú, 27 éves repülőgéppel. A két turbólégcsavaros légi jármű a tartományi főváros, Jayapura repülőteréről szállt fel, és úti célja a mintegy 50 percre lévő Oksibil városa volt. A légi irányítók nem sokkal a gép tervezett leszállása előtt veszítették el a kapcsolatot a pilótákkal.

Az időjárási viszonyok Oksibil körzetében nagyon rosszak. Borult idő van, nagyon felhős az ég. A feltételek nem kedveznek a gép keresésének a hegyvidéki, sűrű erdőkkel borított területen, mondta ugyancsak az indonéz közlekedési minisztérium szóvivője.

Az indonéziai légiközlekedés biztonsági mutatói elég rosszak. A 250 milliós lakosú, mintegy 17 ezer szigetből álló ország Ázsia egyik leggyorsabban fejlődő légiközlekedési piaca, de az indonéz légitársaságok a gyors bővülés közepette csak nehezen tudnak elég pilótát, szerelőt és korszerű gépet biztosítani. Indonéziában hamarosan lemegy a nap, ami miatt fel kell majd függeszteni a kutatást. “Nem tudjuk még megerősíteni, hogy a gép lezuhant, egyelőre csak azt, hogy megszakadt vele a kapcsolat”, mondta a kutatás vezetője.

A Sky News szerint az 54 utasból 44 felnőtt, 5 gyerek és 5-en a személyzet tagjai. A Sky News megemlít egy korábbi katasztrófát, tavaly decemberben 162 ember halt meg, amikor az indonéz AirAsia 8501-es, Surabayából Szingapúrba tartó menetrend szerinti járata a Jáva-tenger fölött eltűnt a radarokról, később kiderült, lezuhant.

Ennek azért van jelentősége, mert a katasztrófa után az indonéz hatóságok szigorúbb biztonsági előírásokat vezettek be a repülés terén. Ugyanis az Európai Unió több légitársaságot nem enged be a légterében biztonsági okokból, köztük van a Trigana Air Service légitársaság is, amelyiknek a gépe most eltűnt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik