Erről a cég képviselői a pénteken zárult tokiói Foodex élelmiszer-kiállításon beszéltek. A termék iránti érdeklődést kihasználva a cég a közeljövőben mangalicaalapú debrecenikolbász-különlegességgel is megjelenik majd Japánban, amely Németország után a Pick második legnagyobb exportpiaca.
A Pick 2008 óta van jelen a japán piacon feldolgozott termékeivel, amelyek közül különösen a mangalica készítmények értek el nagy sikert a szigetországban, köszönhetően a termék exkluzivitásának, és annak, hogy a mangalica “ehető nemzeti kincsként” felkeltette a fogyasztók érdeklődését.
A Foodexen – amely Ázsia legnagyobb élelmiszer-ipari vására – egy neves szusiséf és a legnagyobb oszakai gőzgombócétterem-lánc is megkereste a szegedi céget a mangalica felhasználásával kapcsolatban.
A Pick és a mangalica eddig több tucat alkalommal szerepelt a japán médiában, és egy híres japán tévés személyiség még Magyarországra is ellátogatott, hogy személyesen “találkozhasson” az állatokkal.