A hagyományos jelzőlámpáknál a villamosok, autóbuszok és a trolibuszok rendszeresen kiesnek a „zöldhullámból”, mivel a megállók miatt nem tudnak a közúti forgalommal egy ütemben haladni. A tömegközlekedési járatok perceket töltenek a piros lámpák előtti várakozással, amely a menetidő 20-35 százalékát is eléri. A jelzőlámpák átprogramozásának köszönhetően akár néhány másodperces eseti „zöldidő” módosítással is jelentős időnyereségre tehetnek szert a tömegközlekedési járművek az egyes csomópontokban anélkül, hogy az összehangolást megtörnék vagy a többi közlekedőt hátráltatnák – mondta el az MTI-nek a Szeged Pólus Fejlesztési Nonprofit Kft. kommunikációs főmunkatársa, Nemes Szilvia.
Holnaptól
A jelzőlámpák átprogramozása a város 21 csomópontjában történik meg. A változások néhány helyen már péntektől érzékelhetőek lesznek, de a teljes, a tömegközlekedést előnyben részesítő rendszer várhatóan ez év végén indul el, miután a járműveket fedélzeti berendezésekkel látják el, és kiépítik a kommunikációs kapcsolatokat.
Van rá pénz
A lámpák átprogramozása a csaknem 30 milliárd forintos összköltségű szegedi tömegközlekedés-fejlesztési projekt része. A villamos- és trolibuszvonalak fejlesztését és járművek beszerzését is magában foglaló program egyik elemeként egy 391 millió forintos összköltségvetésű részprojektben fejlesztik a tömegközlekedéshez kapcsolódó informatikai rendszereket: többek között korszerűsítik a Szegedi Közlekedési Társaság diszpécserközpontját, valamint a megállókban és a járműveken utastájékoztató kijelzőket szerelnek fel.